صفحه نخست

آناتک

آنامدیا

دانشگاه

فرهنگ‌

علم

سیاست و جهان

اقتصاد

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

همدان

هرمزگان

یزد

پخش زنده

۱۱:۳۶ | ۲۹ / ۰۴ /۱۴۰۴
| |

شیوه نامه اجرایی جهش تحصیلی سال ۱۴۰۴ ابلاغ شد

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، شیوه نامه اجرایی جهش تحصیلی سال ۱۴۰۴ را ابلاغ کرد.
کد خبر : 985793

به گزارش خبرگزاری آنا، سالار قاسمی؛ معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، به منظور اجرای بند (ب) ماده (۱۸) آیین نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی ارزشیابی توصیفی دوره ابتدایی، شیوه نامه اجرایی جهش تحصیلی سال ۱۴۰۴ را به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

در بخشی از این شیوه نامه آمده است:

با توجه به اهمیت شناسایی و هدایت دانش آموزان دارای ظرفیت‌های ویژه یادگیری و همچنین توجه و کمک

به رشد متعادل و همه جانبه شخصیت آنان در طراحی مسیر زندگی آینده متناسب با ساحت‌های شش گانه تربیتی

شیوه نامه جهش تحصیلی برای اجرا در مدارس و مراکز جامع سنجش آموزش توان بخشی و مداخله بهنگام

رشدی - تربیتی کشور، به شرح زیر ارسال می‌شود.

اهداف

۱ - شناسایی بهنگام دانش آموزان دارای ظرفیت‌های شخصیتی هوشی و روان شناختی ویژه؛

۲-کمک به برنامه ریزی مسیر زندگی دانش آموزان با ظرفیت‌های هوشی و روان شناختی ویژه؛

۳-کمک به رشد متعادل و همه جانبه‌ی دانش آموزان با ظرفیت‌های هوشی و روان شناختی ویژه؛

۴-آگاه ساختن نهاد مؤسسات ارگان‌ها و اولیاء از ظرفیت هوشی و شناختی دانش آموزان دارای ظرفیت‌های هوشی و روان شناختی ویژه

۵- اصلاح، بهبود و ارتقاء فرآیند یاددهی و یادگیری دانش آموزان دارای ظرفیت‌های هوشی و روان شناختی ویژه

مؤلفه‌های جهش تحصیلی

۱ - عملکرد تحصیلی؛

۲-هوش، شخصیت و ارزیابی بالینی

۳-آمادگی جسمی، عاطفی، روانی و... (بالینی)

متن کامل شیوه نامه را اینجا مشاهده کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر