صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۳:۴۹ - ۰۸ تير ۱۳۹۵
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی کتاب های درسی وزارت آموزش و پرورش:

کتاب های پایه دهم که هنوز  نهایی نشده است

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی کتاب های درسی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کتاب های پایه دهم که هنوز  نهایی نشده است، گفت:کتاب های پایه دهم هنوز چاپ نشده اند و فقط پیش نویس این کتاب ها در سایت تالیف وپژوهش بارگذاری شده است
کد خبر : 97607

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به نقل از باشگاه خبرنگاران، محی الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی کتاب های درسی وزارت آموزش و پرورش در خصوص استاندارد بودن کتاب های کمک آموزشی و توزیع آن در تابستان گفت: کتاب های پایه دهم که هنوز نهایی نشده است . هرگونه کتاب کمک درسی برای این پایه از نظر رعایت استانداردها و پوشش کامل مفاهیم درسی کمبودهایی دارد.


وی ادامه داد: کتاب های پایه دهم هنوز چاپ نشده اند و فقط پیش نویس این کتاب ها در سایت تالیف وپژوهش بارگذاری شده است. درنتیجه هنوز نسخه نهایی آن تهیه نشده است وامکان جابه جایی یا حذف برخی ازمطالب وجود دارد.


محمدیان یادآور شد : پیش نویس کتاب های درسی در سایت بارگذاری شده تا ناشران، معلمان صاحب نظران بتوانند در خصوص این کتاب ها نظراتشان را اعلام کنند.


رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی کتاب های درسی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: تمامی کتاب های کمک درسی باید مبتنی بر مطالب کتاب های درسی بوده و با استاندارها و اهداف آموزشی همراه باشد و هرگونه حافظه محوری وصرفا پاسخ تستی به سوالات مطرح نباشد.


محمدیان بیان کرد:چنانچه صرفا محفوظات و آماده کردن مطالب قالبی برای دانش آموزان درکتاب ها ارائه شود در فرآیند یادگیری اختلال ایجاد می‌کند و توانایی فکر کردن را از دانش آموزان می‌گیرد.


وی با اشاره به اینکه کتاب های غیر درسی چاپ شده دارای مجوز از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی هستند گفت: کتاب ها در صورتی می‌توانند در مدارس به کار گرفته شوند که استاندارهای لازم از سوی وزارت آموزش و پرورش را کسب کنند.


رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی کتابهای درسی وزارت آموزش و پرورش در پایان عنوان کرد: خانواده ها باید آگاه باشند تا هر کتاب کمک آموزشی را برای فرزندانشان تهیه نکنند،چرا که کتاب های نامناسب می توانندآسیب جدی در فرآیند آموزشی و پرورشی به همراه داشته باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر