صفحه نخست

آناتک

آنامدیا

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چالش‌های صنعت بازی‌های رایانه‌ای بررسی شد

در جلسه هیئت اندیشه‌ورزی میز بازی‌های رایانه‌ای شورای عالی انقلاب فرهنگی چالش‌هایی مانند تحریم‌های بین‌المللی، نبود حمایت از تولیدکنندگان داخلی و ضعف قوانین کپی‌رایت بررسی شد.
کد خبر : 963588

به گزارش خبرگزاری آنا، جلسه هیئت اندیشه‌ورزی میز بازی‌های رایانه‌ای با حضور تولیدکنندگان و بازی‌سازان این حوزه برگزار شد. در این نشست، چالش‌ها و مسائل تولید بازی‌های رایانه‌ای از منظر سیاست‌گذاری فرهنگی بررسی شد.

در این نشست تخصصی، کارشناسان و فعالان صنعت بازی‌های رایانه‌ای به بررسی موانع و مشکلات این حوزه پرداختند.

مهم‌ترین چالش‌های مطرح‌شده در این جلسه شامل تحریم‌ها و محدودیت‌های بین‌المللی، عدم حمایت مناسب از تولیدکنندگان داخلی، نبود قوانین کارآمد در حوزه کپی‌رایت، قیمت‌گذاری ناعادلانه بازی‌های خارجی، تعارض منافع میان تصمیم‌گیران، و جایگاه ضعیف سرگرمی در سبد اقتصادی خانواده‌ها بود.

حاضران در این نشست بر لزوم تدوین سیاست‌های حمایتی، کاهش موانع قانونی، توسعه زیرساخت‌های بومی و افزایش آگاهی عمومی در مورد ارزش فرهنگی بازی‌های رایانه‌ای تأکید کردند.

به گفته کارشناسان، بدون یک رویکرد جامع و هماهنگ، صنعت بازی‌های رایانه‌ای ایران نمی‌تواند به جایگاه مطلوب خود در سطح منطقه‌ای و جهانی دست یابد.

این جلسه در راستای تدوین سند ملی ارتقاء زیست‌بوم بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد و پیشنهاد‌های مطرح‌شده قرار است در فرآیند سیاست‌گذاری این حوزه مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر