صفحه نخست

آناتک

آنامدیا

دانشگاه

علم

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

همدان

هرمزگان

یزد

پخش زنده

۱۳:۰۰ | ۱۰ / ۰۱ /۱۴۰۴
| |

پروژه‌ ایرانی که نظریه خورشیدمرکزی را زنده کرد

طراحی و ساخت نرم‌افزار ساعت نجومی بر اساس نظریه خورشیدمرکزی، توسط یک دانش‌اموز ایرانی، ایرادات ساعت‌های نجومی اروپایی را برطرف کرده و ویژگی‌هایی مانند نمایش فازهای ماه، تقویم نجومی و اطلاعات دقیق سیارات را ارائه می‌دهد.
کد خبر : 960725

یک دانش‌آموز از دبیرستان فرزانگان ۳ تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، از پروژه‌ای نوآورانه خبر داد و گفت: طراحی و ساخت نرم‌افزار ساعت نجومی بر اساس نظریه خورشیدمرکزی ایرادات ساعت‌های نجومی اروپایی را برطرف کرده و ویژگی‌هایی مانند نمایش فاز‌های ماه، تقویم نجومی و اطلاعات دقیق سیارات را ارائه می‌دهد.

انگیزه طراحی نرم‌افزار

این دانش‌آموز بیان کرد: «ساعت‌های نجومی موجود در اروپا بر اساس نظریه زمین‌مرکزی ساخته شده‌اند که امروزه منسوخ شده است. ما تصمیم گرفتیم نرم‌افزاری طراحی کنیم که بر پایه نظریه خورشیدمرکزی کار کند و دقیق‌تر باشد.

ویژگی‌های اصلی نرم‌افزار

وی افزود: این نرم‌افزار پنج ویژگی اصلی دارد: نمایش فاز‌های ماه، تقویم نجومی، دوره تناوب و چرخش سیارات، اطلاعات دقیق درباره هر یک از ۸ سیاره منظومه شمسی و نمایش طلوع و غروب در زمین و مریخ. کاربران می‌توانند با انتخاب هر سیاره، اطلاعات مربوط به آن را مشاهده کنند.

کاربرد‌های آموزشی و علمی

این دانش‌آموز درباره کاربرد‌های نرم‌افزار گفت: این پروژه نه تنها یک ابزار نجومی دقیق است، بلکه می‌تواند به عنوان یک منبع آموزشی برای دانش‌آموزان و علاقه‌مندان به نجوم نیز استفاده شود. ما قصد داریم با اضافه کردن ویژگی‌های بیشتر، مانند نمایش موقعیت ستارگان و کهکشان‌ها، آن را کامل‌تر کنیم.

چشم‌انداز آینده

وی با اشاره به آینده پروژه گفت: امیدواریم این نرم‌افزار بتواند در مدارس و مراکز نجومی به عنوان یک ابزار استاندارد مورد استفاده قرار گیرد.

این پروژه نشان می‌دهد که دانش‌آموزان ایرانی توانایی ایجاد ابزار‌های نوآورانه و علمی را دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر