صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۰ - ۰۴ دی ۱۴۰۳
معاون وزیر راه:

اقتصاد هوانوردی لوکس نیست؛ محور توسعه است/ بومی سازی قطعات ناوگان هوایی با مغزافزاری ۴۰۰ شرکت دانش بنیان

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، گفت:صنعت هوانوردی، صنعت لوکس نیست بلکه محور توسعه اقتصادی است و با فرهنگ سازی می توان فضا برای حمایت از این صنعت فراهم شود.
کد خبر : 948200

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، حسین پورفرزانه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، تاکید کرد: امنیت و ایمنی پرواز دو موضوع مهم سازمان هواپیمایی کشور است که برای تحقق این دو اصل باید قوانین و استانداردهای جهانی پرواز رعایت شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان این مطلب ادامه داد: پیگیری اقتصاد هوانوردی نیز موضوع مهمی در سازمان است که با توجه به تنوع مدل های بین المللی، ایران به دلیل تحریم ها از آن بی بهره هستند اما بنا به نیاز صنعت هواپیمایی و اهمیت بالای اقتصاد هوانوردی به دنبال ارائه راه کار و فرهنگ سازی و ترویج و توسعه در اقتصاد هوانوردی هستیم.

پورفرزانه گفت: این صنعت اصلا صنعت لوکس نیست بلکه محور توسعه اقتصادی است و تنها با فرهنگ سازی می توان فضا را برای حمایت از این صنعت فراهم شود.

وی گفت: این صنعت مهم و با توجه به ظرفیت ها نیاز به سرمایه گذاری و حمایت بیشتر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: برای زنده نگه داشتن ناوگان های هوایی باید کیفیت پرواز را بالا نگه داریم. از این رو باید ناوگان ها در مراکز استاندارد تعمیر شوند .

وی تصریح کرد: عدم دسترسی به این مراکز به دلیل تحریم ها، یا باید ارتباط بین المللی قوی شود و یا توان داخلی و بومی سازی در لین بخش توسعه پیدا کند.

به گفته پورفرزانه؛ امروز امکان تعمیرات ناوگان هوایی و قطعات آن در خارج از کشور وجود ندارد و به دور از تعهدات جهانی امروز اگر قطعات و هواپیمایی برای تعمیر به خارج از کشور برود توقیف می شود و این جان مردم را به خطر انداخته است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به تشدید تحریم های ظالمانه صنعت هواپیمایی، گفت : آمریکا با تحریم صنعت هوایی کشور فقط مردم و سلامت ایرانی ها را هدف گرفته است و در خصوص واردات دارو با مشکل جدی مواجه هستیم.

وی گفت: بیش از ۴۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه های مختلف هوایی مانند تعمیر و هدایت کنترل هواپیمایی سایر حوزه های مرتبط فعالیت دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت:تا جایی که بتوانیم برای کشور هواپیما وارد کنیم قطعا به دنبال خرید بهترین ناوگان برای صنعت هوایی هستیم ودر صورت عدم تحقق این مسیر باید به دنبال ساخت و بومی سازی هواپیما و ناوگان های هوایی باشیم.

پورفرزانه با تاکید براینکه  کشور از لحاظ مغزافزاری، سخت افزاری و نرم افزاری دارای ظرفیت و ثروت بالایی هستیم، گفت: ما در هر شرایطی موضوع تولید قطعات را متوقف نخواهیم کرد.

معاون وزیر راه در خصوص پروازها به مقصد سوریه؛ گفت: در حال حاضر تا ۲۲ ژانویه پروازها به سوریه بر اساس اعلام کشور هدف متوقف است و به محض صدور اجازه پرواز از سوی سوریه، پروازها آغاز نی شود.

وی تصریح کرد: پروازها به لبنان تیز طبق روال گذشته در حال انجام است و فقط پرواز به کشور مصر باید بر اساس توافقات جدید بین ایران و مصر وبا توجه به صدور ویزای توریستی و تجاری قابل اجراست.

انتهای پیام/

برچسب ها: هواپیمایی
ارسال نظر