صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در گفت‌وگو با آنا:

پیشرفت در سنجش نوآموزان؛ تاکنون ۳۰۰ هزار نفر سنجش شده‌اند

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از پیشرفت در انجام سنجش‌ نوآموزان خبر داد و گفت: تاکنون حدود ۳۰۰ هزار نوآموز ابتدایی در سراسر کشور تحت ارزیابی قرار گرفته‌اند.
کد خبر : 948049

سالار قاسمی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری آنا، به توضیح فرآیند شناسایی و رفع نیازهای خاص آموزشی دانش‌آموزان پرداخت و اعلام کرد که سازمان آموزش و پرورش استثنایی از سن ۴ سالگی، سنجش نوآموزان را آغاز می‌کند.

قاسمی تاکید کرد: این سنجش‌ها نه‌تنها به شناسایی توانمندی‌ها و ضعف‌های نوآموزان کمک می‌کند، بلکه در نهایت منجر به بهبود کیفیت آموزش در مدارس می‌شود.

وی افزود: امسال حدود ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نوآموز اول ابتدایی باید مورد سنجش قرار گیرند.

پیشرفت در سنجش نوآموزان؛ تا کنون ۳۰۰ هزار نفر سنجش شده‌اند

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه، از پیشرفت در انجام این سنجش‌ها خبر داد و اظهار کرد: تاکنون حدود ۳۰۰ هزار نوآموز ابتدایی در سراسر کشور تحت ارزیابی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: سنجش نوآموزان در بدو ورود به مدارس، گامی مهم در جهت بهبود فرآیند‌های آموزشی و رفع نیاز‌های خاص هر نوآموز است. این سنجش‌ها کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی‌های آموزشی متناسب با نیاز‌های واقعی نوآموزان طراحی شود.

نقش والدین و سامانه سیرت در فرآیند سنجش

سالار قاسمی همچنین در این گفت‌و‌گو از سامانه سیرت به عنوان ابزار اصلی برای ثبت‌نام و انجام سنجش‌های نوآموزان یاد کرد.

وی از والدین نوآموزان خواست که برای انجام سنجش و ثبت‌نام، به این سامانه مراجعه کنند.

قاسمی توضیح داد: پس از انجام سنجش، نوآموزان معرفی می‌شوند و می‌توانند برای ثبت‌نام در مدارس، از این فرآیند استفاده کنند.

به گزارش آنا، سنجش نوآموزان اول ابتدایی به عنوان یک اقدام پیشگیرانه و مؤثر در نظام آموزشی، می‌تواند تاثیری مستقیم در کیفیت آموزش و پرورش کشور داشته باشد. با شناسایی مشکلات و نیاز‌های خاص نوآموزان از همان ابتدای تحصیل، فرصتی برای آموزش بهتر و دقیق‌تر فراهم می‌شود. سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اجرای این طرح‌ها، گامی بزرگ در راستای ارتقای کیفیت آموزش عمومی و شناسایی نیاز‌های خاص دانش‌آموزان برداشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر