صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

خانواده مدرسه‌سازان کشور نباید اجازه دهد عدالت در فضای آموزشی مغفول بماند

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت توسعه عدالت در فضای آموزشی کشور و کیفیت بخشی به امر آموزش و پرورش دو محور اولویت رئیس‌جمهور است و باید این فرصت طلایی و مغتنم را قدر بدانیم.
کد خبر : 947268

به گزارش خبرگزاری آنا، گردهمایی تبیینی نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی کشور با حضور معاونان مشارکت‌های مردمی ادارات کل نوسازی مدارس استان‌ها برگزار شد.

حمیدرضا خان‌محمدی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی مدارس، در این نشست گفت: توسعه عدالت در فضای آموزشی کشور و کیفیت بخشی به امر آموزش و پرورش محور اولویت رئیس‌جمهور محترم است و باید این فرصت طلایی و مغتنم را قدر بدانیم. عدالت آموزشی و مرتفع کردن مشکلات مدارس ناایمن و مناطق محروم دغدغه مهم رییس‌جمهور است.

وی افزود: حضور مردم در کنار ما فرصت مغتنمی است که نباید از این امر غافل بود. پیگیری اصل نهضت توسعه عدالت فضاهای آموزشی بر عهده شما معاونان مشارکت‌های ادارات کل نوسازی مدارس کشور است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با تأکید بر اهمیت همراهی و مشارکت جهت حضور در نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی کشور گفت: با توجه به جنس و روح کار، بهترین فرصت برای ما جهت تحقق شایسته ایده رئیس‌جمهور محترم، حضور حداکثری خیرین در این نهضت است. حضور خیرین در این طرح به کار ما برکت و در عین حال سرعت خواهد داد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه باید تنوع بخشی به اعتبارات و تعهدات خیرین در دستور کار باشد، افزود: مهم‌ترین حکم قانون برنامه هفتم در موضوع تکمیل پروژه‌های خیرین مدرسه‌ساز تصویب شد. در بند خ ماده ۲۰ قانون برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از بنگاه‌های اقتصادی حقیقی و حقوقی علاقمند به مشارکت در امر مدرسه‌سازی آمده است که اگر خیرین در اجرای طرح‌های آموزشی و پرورشی بیش از ۵۰ درصد به‌جای اعتبارات دولتی در این طرح‌ها هزینه کنند، از اعتبار مالیاتی حداقل ۲۵ درصد و حداکثر ۵۰ درصد هزینه‌ای که انجام داده‌اند، برخوردار می‌شوند.

وی افزود: انتظار می‌رود تا نسبت به امر مسئولیت اجتماعی نهادها و شرکت‌ها، برنامه‌ریزی داشته باشید تا با سرعت و حجم بیشتری پای کار مدرسه‌سازی بیایند.

خان‌محمدی ادامه داد: ما باید در امر هوشمندسازی، تجهیز کتابخانه‌ها و ایجاد تنوع در تجهیزات مدارس، به توزیع اعتبارات و امکانات تنوع ببخشیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نباید پروژه‌ای به مدت طولانی متوقف بماند، گفت: خواستگاه پروژه خیرین باید از سمت برنامه و بودجه و سازمان تعیین تکلیف شود و فرایند کار به سرعت پیگیری و اجرایی شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تکریم و محبت به خیرین باید در اولویت معاونان مشارکت‌ها باشد، بیان کرد: همه ما در برابر خیرین موظفیم تکریم و محبت داشته باشیم و با صبر و حوصله شنوای نکات و مسائل این عزیزان باشیم و تعاملی همراه با مهربانی ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: مکان‌یابی و شناسایی موقعیت و پیش‌بینی و برایند کار قبل از هرگونه فرایند اجرایی و تک‌برگی بودن اسناد پس از اتمام پروژه‌ها ضروری است.

خان‌محمدی در پایان با تأکید بر اینکه نگاه تحولی رئیس‌جمهور محترم و تأکید بر بسیج ظرفیت‌های مردمی در سازندگی و توسعه عدالت ریشه در آرمان‌های انقلاب دارد، گفت: خانواده بزرگ مدرسه‌سازی کشور هرگز نباید اجازه دهد این نگاه ارزشمند بر زمین بماند. شما در دو سال اخیر نشان داده‌اید چه ظرفیت‌های اثرگذاری در اختیار دارید. خیرین برای ما مایه برکت و سرافرازی هستند. همه با هم با تجارب ارزنده‌ای که در مدرسه‌سازی، به‌خصوص با کمک مردم و گروه‌های مردمی و جهادی داریم، به حول و قوه الهی با ساماندهی مدارس کانکسی و سنگی ناایمن سراسر کشور، برنامه تحولی دولت وفاق ملی را محقق خواهیم کرد.

براساس تأکید رئیس‌جمهور، نهضت تحولی توسعه عدالت در فضاهای آموزشی کشور با رویکرد مشارکت مردم‌محور در اولویت دولت چهاردهم قرار گرفته و پیش‌بینی می‌شود در مرحله نخست، تمامی مدارس سنگی ناایمن در سراسر کشور ساماندهی شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر