صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران مطرح کرد؛

طرح «نماد» چگونه موفق می‌شود؟

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در جلسه طرح نماد گفت: یکی از الزامات موفقیت طرح «نماد»، توجه به گفتمان‌سازی و افزایش همکاری‌های بین سازمانی است.
کد خبر : 946645

به گزارش آنا، صبح روز یکشنبه ۲۵ آذرماه ۱۴۰۳، دوازدهمین کارگروه راهبری نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) به صورت وبیناری با حضور علیرضا کاظمی؛ وزیر آموزش و پرورش، سید محمد بطحایی؛ معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی، مسئولین وزارتی، علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و اعضای کارگروه برگزار شد.

کریمیان در این نشست درباره «سند ائتلاف نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان» توضیح داد و گفت: این سند به منظور هم‌افزایی و یکپارچه‌سازی ظرفیت‌ها و گسترش همکاری‌ها برای استقرار نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان تدوین شده است. در شرایطی که مخاطرات تهدیدکننده کودکان و نوجوانان یکی از دغدغه‌های کارشناسان، برنامه‌ریزان و خانواده‌هاست، این سند می‌تواند زمینه‌ای امیدبخش برای آموزش، توانمندسازی و مداخلات به موقع پیشگیرانه در زمینه آسیب‌های اجتماعی و رفتار‌های پرخطر تهدیدکننده کودکان و نوجوانان باشد.

وی افزود: در غربالگری‌های انجام شده، مباحثی همچون افسردگی، خشونت، آرامش و کنشگری اجتماعی سنجیده می‌شود. در صورتی که تشخیص داده شود دانش‌آموز در شرایط فوریت روانی و اجتماعی قرار دارد، به مراکز مشاوره و درمان ارجاع داده خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران همچنین افزود: یکی از الزامات موفقیت طرح «نماد»، توجه به گفتمان‌سازی و افزایش همکاری‌های بین سازمانی است. برنامه نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) مجموعه‌ای نظام‌مند از خدمات و برنامه‌هایی است که به منظور مراقبت از دانش‌آموزان در برابر رفتار‌های پرخطر از طریق مداخله به موقع و مؤثر شامل آموزش، توانمندسازی، غربالگری و حمایت‌های روانی اجتماعی انجام می‌شود و این برنامه به عنوان یکی از طرح‌های تحولی و فوق‌العاده شناخته می‌شود.

کریمیان با بیان اینکه در کنار اقدامات آموزشی، اقدامات سازنده فرهنگی نیز اهمیت بسیاری دارد، گفت: طرح «نماد» نیازمند گفتمان‌سازی و پیوست رسانه‌ای برای آشنایی دانش‌آموزان و خانواده‌ها است.

وی همچنین در این نشست به اهمیت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و از اطلاع‌رسانی سامانه ۱۵۷۰ و استفاده از کلیه ظرفیت‌ها، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مشاوران و مدیران مدارس در خصوص پیشنهاد طرح‌ها و ایده‌های نو در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر