صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

وزیر آموزش و پرورش: تحقق سند تحول مهم ترین رسالت آموزش پرورش است

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تحقق سند تحول مهم ترین رسالت آموزش پرورش است گفت: تمام مشکلات جامعه از عدم یکپارچگی در نظام تربیتی، غفلت از جایگاه خانواده، موازی کاری در زیست بوم تعلیم و تربیت و بی ثباتی در این حوزه نشات می‌گیرد.
کد خبر : 943112

به گزارش خبرگزاری آنا، علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش شامگاه سه شنبه در جلسه شورای سیاست گذاری حوزه‌های علمیه و آموزش پرورش در قم با بیان اینکه چارچوب کنونی نظام تعلیم و تربیت، ساختار تشکیل تمدن نوین اسلامی را ندارد، بیان کرد: نظام کنونی تعلیم و تربیت درگیر کار‌های روزمره شده است.

وی با بیان اینکه چارچوب نظام تعلیم و تربیت، تمدن ساز، ماندگار و غیرقابل تغییر است، اضافه کرد: سند بنیادین تحول آموزش و پرورش بر اساس این نگاه تدوین شده است که باید نسبت به تحقق کامل آن اهتمام وجود داشته باشد.

کاظمی با تاکید بر نقش مهم خانواده در نظام تعلیم و تربیت، اظهار کرد: هم اکنون هشت میلیون دانش آموز پیش از ورود به دبستان وجود دارد که مسائل تربیتی آنها توسط خانواده‌ها شکل می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه حاکمیتی آموزش و پرورش نباید تضعیف شود، ابراز کرد: مشکلات کنونی نه از کم کاری آموزش و پروش، بلکه از بی توجهی به آن به وجود آمده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش زمانی محقق می‌شود که ساختار آموزش و پرورش و معماری تعلیم و تربیت با نیاز‌های جامعه همراه و به هم پیوسته شود.

سیزدهمین مدرسه شهید هندویان در قم افتتاح شد

کاظمی با بیان اینکه هم اکنون بین نیاز‌های جامعه و ساختار آموزش و پرورش فاصله وجود دارد، اظهار کرد: برنامه درسی مدارس باید دانش آموز محور، محیط محور و منطبق با نیاز‌های جامعه، تدوین و اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای جایگاه دانشگاه فرهنگیان، کیفیت نظام آموزشی، هوش مصنوعی و آسیب‌های اجتماعی در کانون توجه این وزارت‌خانه در تدوین و اجرای برنامه‌های جاری است.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت افزایش همکاری‌های مشترک بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش افزود: وجود نیروی انسانی کارآمد و محتوای آموزشی و پژوهشی غنی، از ظرفیت‌های مهم حوزه علمیه است که می‌تواند بر اجرای برنامه‌های آموزش و پرورش موثر باشد.

وی با ابراز رضایت از طرح امین در آموزش و پرورش گفت: در قالب این طرح بیش از ۱۴ هزار روحانی در مدارس کشور مشغول فعالیت هستند که در خصوص شکل اجرایی این طرح برخی چالش‌ها احساس می‌شود.

علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش سه شنبه در سفر به استان قم ضمن افتتاح یک مدرسه خیرساز، در جلسه ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش حضور یافت.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر