صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

خسروپناه: آموزش و پرورش اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است

حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه عنوان کرد: آموزش و پرورش اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
کد خبر : 942903

به گزارش خبرگزاری آنا، حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به همراه جمعی از مدیران دبیرخانه این شورا صبح امروز 4 آذر 1403 با حضور در محل وزارت آموزش و پرورش با دکتر علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پروش دیدار و گفت و گو کردند.

حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه در جلسه‌ای که امروز دوشنبه 5 آذرماه در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد تأکید ویژه‌ای بر اهمیت مسائل آموزش و پرورش به عنوان اولویت‌های اصلی دبیرخانه و شورای عالی انقلاب فرهنگی داشت. 

وی بر اهمیت موضوعاتی همچون تربیت معلم و دوره کودکی تأکید و بیان کرد که توجه ویژه به این مسائل می‌تواند از بسیاری از مشکلات و اتفاقات آینده پیشگیری کند و به ارتقای نظام تعلیم و تربیت کشور کمک شایانی کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: رویکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی ورود به مسائل فرادستگاهی و پرهیز از دخالت در مسائل اجرایی است. 

استاد خسروپناه بر لزوم ایجاد فضا و بستر هم‌افزایی بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی مانند وزارت آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌منظور تحقق اهداف مشترک تأکید کرد.

دکتر علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش در این نشست بر تربیت معلم و دوره کودکی تأکید کرد و گفت: در راستای آن، تأسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک را مورد توجه قرار داد.

 وی اظهار داشت: در دوره جدید، فعالیت‌های این سازمان به ثمر خواهد نشست و فصل جدیدی در نظام تعلیم و تربیت کشور گشوده خواهد شد.

 

دکتر کاظمی به مسئله محتوا و کتب درسی اشاره و تأکید کرد: اگر محتوای آموزشی با دقت بیشتری طراحی و توجه بیشتری به آن مبذول شود، می‌تواند تأثیر زیادی بر نظام تربیتی کشور بگذارد. 

 

وی گفت: توجه بیش از حد به کتب درسی باعث شده که در برخی موارد تربیت در نظام تعلیم و تربیت مغفول بماند، اما تقویت این موضوع می‌تواند به بهبود وضعیت تربیتی کشور کمک کند.

 

وزیر آموزش و پرورش در خصوص ارزیابی‌های آموزشی عنوان کرد که اگر این ارزیابی‌ها مبتنی بر محتوای دقیق‌تر و مؤثرتری صورت گیرد، می‌تواند تحولی در نظام آموزش و پرورش ایجاد کند.

 

در پایان جلسه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی آمادگی خود را برای اختصاص یک جلسه از صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی به ارائه مسائل آموزش و پرورش توسط وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر