صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۴۱ - ۰۱ آذر ۱۴۰۳
نادی خوراسگانی:

ظرفیت‌های ناشناخته علوم تربیتی و مهارتی در حوزه مهدویت به کار گرفته شود

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد که ظرفیت‌های ناشناخته علوم تربیتی و مهارتی باید در حوزه مهدویت به کار گرفته شود.
کد خبر : 942143

به گزارش خبرنگار آنا، محمدعلی نادی خوراسگانی معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در پنجمین نشست دبیران استانی دبیرخانه مهدویت که در دانشگاه آزاد اصفهان تشکیل شد، خواستار شناخت و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در بخش علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد را در حوزه مهدویت شد.

وی اضافه کرد: پایگاه‌ها و نقاط قوتی اعم از ۸۳۵ مدرسه، ۲۸۰ کودکستان و ۱۲۰ دانشکده توسعه فناوری و کارآفرینی در دانشگاه آزاد داریم که می‌توانند در نقش قرارگاه‌های دانش‌آموزی مهدویت یا پایگاه‌های تربیت مهدوی ظاهر شوند.

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تربیت مهدوی یک مبحث مقطعی نیست، بلکه یک فرآیند آینده‌محور است، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یک دانشگاه اندیشه‌آفرین و تمدن‌ساز باید تولید آثار اجتماعی و بیرونی بیشتری از آثار ظاهری و درونی داشته باشد، بنابراین با تأثیرگذاری بر جامعه و زیست‌بوم خود، شایسته است که در جریان مهدویت و تربیت مهدوی نقش محوری داشته باشد.

نادی خوراسگانی با اشاره به سخنان بنیانگذار انقلاب اسلامی بیان کرد: پاسخ امام خمینی(ره) در پاسخ خبرنگار در زمان تبعید در فرانسه که سربازان ما اکنون در گهواره هستند، گویای این خط‌مشی و این الگوست که باید جریان تربیت مهدوی را از دوره شیرخوارگی تعریف کنیم و برای موفقیت در جهانی‌سازی اندیشه مهدویت و پشتوانه‌سازی بر روی کودکان، نوجوانان و جوانان باید سرمایه‌گذاری کرد و از این چند قشر غافل نشویم.

وی اشاره کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعات در این خصوص، بحث تولید محتوا به فراخور مخاطب و در ارتباط با گروه‌های سنی و بنا به علایق و گرایش‌ها مختلف است، چراکه در بحث تولید محتوا، رسانه، فضای مجازی و دنیای ارتباطات، کم‌کاری ماست که دشمن پرتوان ظاهر می‌شود و در صورت حضور پر قدرت ما، مجال و ابتکار عمل را به‌دست خواهیم گرفت.

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اساس حرکت دانشگاه آزاد اسلامی بر پایه سه محور توصیه شده توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: برای نخستین‌بار در تاریخ دانشگاه آزاد گروه آموزشی تربیت ایمانی تأسیس شده که یک محور آن تربیت مهدوی است و البته همفکری و مشارکت دبیران استانی دبیرخانه مهدویت را برای تدوین سرفصل‌ها و ارائه محتوا‌های آموزشی و تربیتی نیاز دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر