صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۹ - ۲۸ آبان ۱۴۰۳
حجت‌الاسلام فتح‌الله نژاد تأکید کرد؛

تربیت پژوهشگر در تراز انقلاب اسلامی، نیاز جوامع علمی کشور

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان کرمان، تولید علم و تربیت پژوهشگر تراز را نیاز جوامع علمی کشور عنوان کرد. 
کد خبر : 941582

به گزارش خبرنگار آنا، حجت‌الاسلام هادی فتح‌الله نژاد زنگی‌آبادی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان کرمان در جمع استادان گروه هنر و معماری این دانشگاه اظهار کرد: دین اسلام اقیانوس بی‌کران دانایی و علوم مختلف را روی انسان می‌گشاید. اهمیتی که دین اسلام به پژوهش، اندیشه و علم‌آموزی داده بسیار شایان توجه است.

وی با اشاره به معارف بلند کتاب‌های دینی توضیح داد: کتاب‌های مذهبی از قرآن و نهج‌البلاغه گرفته تا سایر کتاب‌های حدیثی، سرشار از علوم مختلف و دانستنی‌های گوناگون بوده و بر عهده استادان همه رشته‌هاست که در این اقیانوس بی‌کران غوص کنند و مرواریدی از دانایی به قدر توان خود به جامعه اسلامی هدیه کنند. فقط خواندن و پژوهش در کتاب ارزشمند نهج‌البلاغه برای یافتن راه سعادت کافی است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان کرمان پژوهش‌های استادان را بسیار ارزشمند معرفی کرده و ادامه داد: آنچه به نتیجه کار استاد پژوهشگر ارزش می‌بخشد، موضوعی بوده که پژوهشگر برای تلاش خود برگزیده است. استادی که به دانشجو برای روشن کردن و شناساندن راه زندگی بشر و راه هدایتی از سوی راهنمایان الهی در کلام این بزرگواران جستجو می‌کند، درست را از نادرست می‌شناساند و به تفسیر و ترجمه آن می‌پردازد یا دانشمندی که برای درمان یا شناخت عامل بیماری عمری را به تلاش می‌گذراند تا جامعه بشری را از رنجی آزاردهنده نجات بخشد، حقی عظیم بر گردن جامعه بشری دارد و شایسته پاداشی بسیار است.

زنگی‌آبادی افزود: دانشگاه منشأ بالقوه تغییرات مهم و ارزشمند در همه ابعاد مختلف زندگی افراد و جامعه است. با توجه به این حساسیت بوده که در نظام تعلیم و تربیت، هیچ تصمیم و برنامه فراگیری نباید قبل از تأیید صحت و درستی پژوهش آن در دانشگاه به مرحله اجرا درآید. برای کنترل، نظارت، ارزشیابی وحصول اطمینان از صحت اجرای برنامه‌های علمی، شیوه‌ها و تدابیر قابل اتکایی وجود دارد که مهم‌ترین آنها «پژوهش» است.

وی اضافه کرد:پژوهش که به‌عنوان فعالیتی منسجم برای رسیدن به شناختی روشن‌تر از مفاهیم به شمار می‌رود در گسترش مرز‌های دانش و طرح افق‌های تازه برای آیندگان نیز اثر دارد؛ بنابراین نیاز است که پژوهشگر با نگاهی نقادانه و موشکافانه به پیرامون خود نگاه کند و بهترین راه‌حل‌ها را برای برطرف کردن مسائل جامعه به نهاد‌های متولی و اجرایی آن پیشنهاد کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان کرمان با اشاره به نامگذاری روز پژوهش گفت: شناخت اهمیت پژوهش و ضرورت گسترش فرهنگ به‌کارگیری و انجام دادن آن در جامعه موجب شد تا پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، به‌منظور گسترش این امر در جامعه و ارج نهادن به مقام پژوهشگر ۲۵ آذر در تقویم جمهوری اسلامی به‌عنوان روز پژوهش نامگذاری شد.

زنگی‌آبادی بیان کرد: تربیت استادان و پژوهشگران مجرب در حوزه‌های تخصصی خاص و در تراز انقلاب اسلامی نیاز جوامع علمی امروز بوده که حمایت و برنامه داشتن برای آنها از زیرساخت‌های پژوهش است که باید به‌وسیله نهاد‌های اثرگذار پژوهشی ارزیابی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر