صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۴۱ - ۲۳ آبان ۱۴۰۳
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

چشم‌اندازی دیگر از هوش مصنوعی؛ طراح آینده سرفصل‌های جدید آموزش + فیلم 

مدیرگروه پژوهشی مطالعات آینده علم و فناوری موسسه تحقیقات سیاست علمی کشور گفت: مطالعه گسترده‌ای در موسسه تحقیقات سیاست علمی کشور آغاز شده که نتایج آن می‌تواند جریان‌های آموزشی و سرفصل‌های آموزشی متناسب با دانشجویان در رشته‌ها و مقاطع مختلف را پیشنهاد داده و آغاز کننده مسیر آموزش هوش مصنوعی در کشور باشد. 
کد خبر : 939724

رضا حافظی مدیرگروه پژوهشی مطالعات آینده علم و فناوری موسسه تحقیقات سیاست علمی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، درباره برنامه‌های موسسه برای توسعه هوش مصنوعی اظهار کرد: موسسه تحقیقات سیاست علمی کشور در کنار مجموعه‌های دانشگاهی و فناوری که زیرساخت‌ها و دانش فنی توسعه هوش مصنوعی را بر عهده گرفته و پیش می‌برند، برنامه‌های مطالعات سیاست گذاری، آینده نگاری، علوم اجتماعی، فلسفه، حقوق و اخلاق هوش مصنوعی را به صورت خاص و ویژه دنبال می‌کند. 

{$sepehr_key_3262}

وی با بیان اینکه کشور‌های توسعه یافته این دو مسیر را هم زمان با هم پیش می‌برند؛ تاکید کرد: این موضوع شاید در ایران نادر باشد، اما برای ایجاد آن در تلاش هستیم. 

مدیرگروه پژوهشی مطالعات آینده علم و فناوری موسسه تحقیقات سیاست علمی کشور تصریح کرد: پایه گذاری کنسرسیوم مطالعات آینده هوش مصنوعی در کنار سایر پژوهشگاه‌های کشور بوده ایم و از انجمن‌ها و پژوهشگاه‌های علاقه‌مند برای ارائه نظرات در موسسه حمایت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: اعضای هیئت علمی موسسه تحقیقات سیاست علمی کشور به صورت خاص روی مطالعات سیاستگذاری و اجتماعی هوش مصنوعی فعالیت می‌کند. 

{$sepehr_key_3263}

مدیرگروه پژوهشی مطالعات آینده علم و فناوری موسسه تحقیقات سیاست علمی کشور ادامه داد: نقطه شروع آموزش از عارضه یابی و پژوهش عمیق و میدانی روی اثرات هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی مولد پژوهش هاست؛ بر همین اساس مطالعه مستقل و بسیار گسترده‌ای در موسسه تحقیقات سیاست علمی کشور آغاز شده است که نتایج آن می‌تواند جریان‌های آموزشی و سرفصل‌های آموزشی متناسب با دانشجویان در رشته‌ها و مقاطع مختلف را پیشنهاد داده و آغاز کننده مسیر آموزش در کشور باشد.

{$sepehr_key_3264}

انتهای پیام/

ارسال نظر