صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۵ - ۰۷ آبان ۱۴۰۳
محمدی اعلام کرد؛

راه‌اندازی باشگاه رشد استعداد‌های هنری و ادبی با محور دانشجویان/ نخبگان معرفی می‌شوند

رئیس باشگاه رشد استعداد‌های هنری و ادبی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد که در تمامی واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه‌ به راه‌اندازی باشگاه با محور دانشجویان اقدام کرده‌ایم.
کد خبر : 938064

به گزارش خبرنگار آنا، نشست خبری دومین مسابقه ملی کارتون دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور اصحاب رسانه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برگزار شد.

رئیس باشگاه رشد استعداد‌های هنری و ادبی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست گفت: در تمامی مراکز دانشگاه‌های آزاد کشور در حال تأسیس باشگاه استعداد‌های هنری با محور دانشجویان هستیم تا شاهد معرفی هرچه بیشتر آثار و چهره‌های برتر هنری باشیم.

{$sepehr_key_2970}

عباس محمدی اضافه کرد: دومین جشنواره مسابقات کارتون دانشگاه آزاد به‌لحاظ کیفی نسبت به دوره قبل، اثرگذاری بیشتری داشته و با تلاش هنرمندانی نظیر رسول حاجی‌زاده و برگزاری کارگاه‌های متعدد در این زمینه، سطح آن ارتقاء یافته است.

وی افزود: معنای واژگانی کلمه کارتون با پویانمایی و انیمیشن متفاوت است؛ به‌‌‌نحوی که کاریکاتور روی چهره متمرکز است، اما کارتون به  موضوع می‌پردازد و بازتاب کارتون در عصر امروز به‌عنوان یکی از درگاه‌های بیان و نمود این آثار، اصلی‌ترین دلیلی بود که موجب شد نمایشگاه را در این زمینه برپا کنیم.

رئیس باشگاه رشد استعداد‌های هنری و ادبی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به رسالت باشگاه رشد استعداد‌های هنری و ادبی، عنوان کرد: باشگاه رشد استعداد‌های هنری و ادبی با رسالت کشف استعدادها، به شکوفایی و رشد دانشجویان و افراد هنرمند کمک می‌کند و به استعداد‌های این افراد به‌واسطه هنر می‌پردازد تا با این اقدام شاهد ارتقای سطح کیفی هنر باشیم.

محمدی خاطرنشان کرد: با توجه‌ به گستره جغرافیایی وسیع که دانشگاه آزاد در تمامی کشور دارد و بالغ بر یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجویی که در این دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل بوده و جامعه جوان را تشکیل می‌دهند به معرفی نخبگان هنری می‌پردازیم.

وی متذکر شد: در باشگاه رشد استعداد‌های هنری کنار آموزش‌های علمی و نظری برای معرفی چهره‌های برتر هنری تلاش می‌کنیم و با شعار «هر دانشجو یک تخصص، یک مهارت»، رسالت رشد و معرفی چهره‌های هنری بر ما واگذار شده تا از این طریق، دانشجویان هنر خود را شکوفا کنند و علاوه بر بحث شبکه‌سازی در باشگاه رشد چهره‌سازی را نیز رقم بزنیم.

۴۵ اثر تا 9 آبان‌ در موزه خطایی اردبیل به نمایش گذاشته می‌شود

رئیس باشگاه رشد استعداد‌های هنری و ادبی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه بیش از ۲۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شدند، یادآور شد: برخی آثار از شهر‌های کاشان، خمینی‌شهر، لرستان، مشهد، تبریز، تهران، کرج و اردبیل به این جشنواره ارسال شده و پس از داوری و گزینش آثار برتر، ۴۵ اثر تا 9 آبان‌ در موزه خطایی اردبیل به نمایش گذاشته می‌شود.

محمدی متذکر شد: دوره نخست نمایشگاه کارتون دانشگاه آزاد سال گذشته در تهران برگزار شد و اکنون در دومین دوره، اردبیل به‌عنوان خاستگاه هنر و به دلیل حضور باارزش هنرمندان برجسته، پذیرای این رویداد است.

وی عنوان کرد: به‌دلیل تمرکززُدایی از اجرای نمایشگاه در تهران، این برنامه را امسال در اردبیل اجرا کردیم و بعد از اختتامیه آثار برگزیده مجدداً در تهران هم به نمایش گذاشته می‌شوند.

رئیس باشگاه رشد استعداد‌های هنری و ادبی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در تمامی واحدها و مراکز  دانشگاه‌ آزاد اسلامی، در حال تأسیس باشگاه استعداد‌های هنری با محور دانشجویان هستیم تا شاهد معرفی هرچه بیشتر آثار و چهره‌های برتر هنری باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر