صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در راستای احقاق حقوق شهروندان صادر شد؛

۶۴ دستور قضایی به سود مردم و شهر به مبلغ ۱۱۰۰ میلیارد تومان

شهردار منطقه ۱۰ گفت:در راستای احقاق حقوق شهروندان و حفظ بیت المال در ۶ ماه گذشته ۱۲۳ رای قضایی به نفع شهرداری صادر و ۶۴ دستور قضایی به سود مردم و شهر به مبلغ ۱۱۰۰ میلیارد تومان انجام شده است.
کد خبر : 937980

به گزارش خبرگزاری آنا، مهدی اخ الصنایع در تشریح اقدامات حقوقی منطقه اظهار کرد: احقاق حقوق شهروندان و شهر در دعوای حقوقی یکی از رویکردهای اصلی شهرداری منطقه ۱۰ در نیمه نخست سال بوده است که در این مسیر ۱۲۳ رای قضایی به نفع شهرداری صادر و ۶۴ دستور قضایی به سود مردم و شهر انجام شده است.

وی افزود: در مسیر احقاق مطالب حقوقی شهر و شهروندان از سوی شهرداری منطقه ۱۰، تنها در ۳ کلان پرونده حقوقی منجر به بازگشت اموال و صیانت از بیت المال به ارزش تقریبی ۱۱۰۰ میلیارد تومان شده است.

شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به اعاده مالکیت شهرداری به رای دیوان عالی کشور در مجتمع تجاری میلاد قائم (عج) گفت: اعاده مالکیت ۱۲۷ واحد تجاری به مساحت ۲۹۶۲۶۳ متر مربع، اعاده مالکیت یک واحد رستوران به مساحت ۱۵۲۳ متر مربع، اعاده مالکیت ۴۶ واحد پارکینگ و اعاده مالکیت ۶۳ باب انباری به مساحت ۱۰۵۲۸۸ متر مربع موضوعاتی بود که در پرونده اول پیگیری شد.

مهدی اخ الصنایع با تاکید بر انتقال اسناد مالکیت ۱۶ هزار متر مربع اراضی و املاک به نام شهرداری افزود: انتقال ۴ مورد اسناد مالکیت به نام شهرداری تهران به ارزش حدود ۴۰۰ میلیارد تومان که پرونده‌های موصوف از دهه‌های ۷۰ الی ۹۰ مفتوح گردیده که در سال گذشته و نیز در سال ۱۴۰۳ پیگیری شد.

وی تصریح کرد: پرونده سوم، ورود جدی به ادعای سرقفلی‌ها بود که در خصوص دفاع از حقوق شهرداری و اخذ رای قطعی در این پرونده مطالبه ۳ هزار متر مربع، حقوق سرقفلی و کسب و پیشه به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان به نفع شهرداری که از سال ۱۳۹۶ پرونده قضایی مفتوح شده بود و در سال ۱۴۰۲ منتهی به صدور رای قطعی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر