صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش‌وپرورش:

مدرسه و خانواده دو شریک جدی در تربیت محسوب می‌شوند

مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش‌وپرورش گفت: امروز ما باید با تقویت فرهنگ تعامل و مشارکت در بین اولیاء و مربیان شاهد پیشرفت فرزندان و آینده‌سازان این مرز و بوم باشیم.
کد خبر : 937979

به گزارش خبرگزاری آنا، عاطفه سادات مدبر نژاد در همایش ۱۲۰۰ نفر از روسای انجمن اولیاء و مربیان مدارس استان قم که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار کرد: امروز ما باید با تقویت فرهنگ تعامل و مشارکت در بین اولیاء و مربیان شاهد پیشرفت فرزندان و آینده‌سازان این مرز و بوم باشیم.

وی افزود: عوامل بسیاری در این عرصه وجود دارد که می‌تواند در تقویت این تعامل اثرگذار باشد؛ یکی از مهم‌ترین این عوامل ارتقای مهارت‌های تربیتی و ارتباطی والدین با دانش‌آموزان و مدارس است که خوشبختانه اکنون در حوزه آموزش‌وپرورش با انتخاب مدرسان خبره در بحث آموزش و خانواده به پیشرفت چشمگیری در این زمینه رسیده‌ایم.

مدبر نژاد عنوان کرد: انجمن اولیاء و مربیان بستری است که زمینه مشارکت فعال و همه جانبه والدین را در فعالیت‌های آموزشی مدرسه فراهم می‌کند تا همه در راستای تحقق شعار «برای ایران ـ برای مدرسه» با امید و نشاط گام برداریم.

وی افزود: مدرسه و خانواده دو شریک جدی تربیت محسوب می‌شود و بدون تعامل این دو نمی‌توان انتظار داشت که تربیت صحیح اتفاق بیفتد لذا ما نیازمند همسویی و هم‌افزایی دو نهاد مهم خانواده و مدرسه و ارتباط مستمر این دو هستیم.

در پایان این مراسم از ۸۰ انجمن برتر در سطح کشور و استان بر اساس شاخص‌های مختلف ابلاغی از سوی وزارت آموزش‌وپرورش معرفی و از نمایندگان آنان تجلیل شد.

گفتنی است، میزان تعامل بین مدرسه و خانواده دانش‌آموزان، بهره‌گیری از ظرفیت‌های اولیاء در پیشبرد مسائل مدرسه، مشارکت‌دادن اولیا و دانش‌آموزان در برنامه‌های آموزشی، پرورشی و فرهنگی و توجه به استعداد‌های دانش‌آموزان از شاخص‌های ارزیابی انجمن‌های اولیاء و مربیان در این برنامه است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر