صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۴۵ - ۰۷ آبان ۱۴۰۳

استفاده برخی از آنتی بیوتیک‌ها باعث مسمومیت در برابر نور می‌شود

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه استفاده از برخی از آنتی بیوتیک‌ها ممکن است باعث مسمومیت در برابر نور شود، گفت: مصرف آنتی بیوتیک سیپروفلوکساسین ممکن است در پوست تجمع پیدا کند و باعث بروز مسمومیت در برابر نور شود.
کد خبر : 937932

به گزارش خبرگزاری آنا، عباس پرداختی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و دکترای تخصصی فارماسیوتکس با بیان اینکه استفاده از برخی از آنتی بیوتیک‌ها ممکن است باعث مسمومیت در برابر نور شود، گفت: مصرف آنتی بیوتیک سیپروفلوکساسین ممکن است در پوست تجمع پیدا کند و باعث بروز مسمومیت در برابر نور شود.

 پرداختی در این رابطه افزود: در این حالت پوست دچار آفتاب سوختگی می‌شود و یا افرادی که رنگ چشم روشنی دارند ممکن است چشمشان آسیب ببیند.

وی تاکید کرد: برای مصرف برخی دارو‌ها مانند تتراساکلین‌ها و یا خانواده سیپروفلوکساسین و یا بعضی از دارو‌هایی که مدرر هستند باید از پزشک و داروساز برای ایجاد احتمالی مشکل در مصرف آن سوال شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه افزود: افرادی که از این نوع آنتی بیوتیک‌ها استفاده می‌کنند تا ۲۴ ساعت بعد از طول دوره درمان ممکن است دچار مسمومیت با آفتاب شوند لذا حتما در داخل منزل و یا بیرون از خانه ضد آفتاب استفاده کنند تا از پیر پوستی جلوگیری کنند.

وی به افرادی که رنگ چشمشان روشن است و از آنتی بیوتیک‌ها استفاده می‌کنند توصیه کرد: نیاز است این افراد هنگام رفتن به بیرون از منزل از عینک آفتابی استفاده کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آنتی بیوتیک
ارسال نظر