صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۸ - ۰۶ آبان ۱۴۰۳
رنجبر مطرح کرد؛

راه‌اندازی دانشکده حمل و نقل با محور دریا در دستور کار دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به موقعیت ممتاز جغرافیایی و برخورداری از ظرفیت‌های عظیم دریا، سواحل و جزایر گفت: راه‌اندازی دانشکده حمل و نقل با محور دریا با هدف بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های دریا در دستور کار قرار دارد.
کد خبر : 937880

به گزارش خبرنگار آنا، محمدحسین رنجبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در نشست مشترک با سیدمسعود موسوی مدیرعامل شرکت هادی دریا که با هدف انعقاد تفاهم‌نامه همکاری درراستای بهره‌مندی نظام‌مند از خردجمعی، همکاری و ارتباط دوجانبه در حوزه مسائل دریایی برگزار شد، اظهار کرد: تسهیل و توسعه سرمایه‌گذاری و مشارکت داخلی و خارجی با ایجاد زیرساخت‌های لازم نرم‌افزاری و سخت‌افزاری از مهم‌ترین مسئله‌ای است که باید در راستای فعالیت‌های دریامحور انجام شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، خواستار استفاده از توانایی‌های علمی و توسعه همکاری‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی برای استمرار ارتباط سازمان‌یافته بین طرفین به‌منظور رفع نیاز‌های متقابل شد.

{$sepehr_key_2948}

رنجبر عنوان کرد: توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف در زمینه‌های دریایی، برگزاری دوره‌های آموزشی، بهره‌مندی از توان و ظرفیت‌های علمی دانشجو و استاد برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی و استفاده از تجهیزات متقابل از مواردی است که می‌تواند زمینه رشد و توسعه قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به موقعیت ممتاز جغرافیایی و برخورداری از ظرفیت‌های عظیم دریا، سواحل و جزایر در استان هرمزگان گفت: تأسیس دانشکده حمل و نقل با محور دریا با هدف بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های دریا در دستورکار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت هادی دریا هم در این نشست بر ضرورت گسترش آموزش‌های دریایی در استان هرمزگان تأکید کرد و ادامه داد: استفاده از ظرفیت بزرگ دریا و آموزش‌های مستمر در این حوزه همراه با تعامل تأثیرگذار می‌تواند نتیجه بزرگی را خلق کند.

موسوی یادآور شد: تعامل با دانشگاه موجب افزایش کیفیت کار‌های آموزشی شده و با همکاری دوجانبه، بازار اشتغال دریا پررونق می‌شود.

رئیس شورای پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان هم در این نشست  با اشاره به رسالت اجتماعی دانشگاه و مسئله‌محور بودن آن تبیین کرد: روزآمد کردن، سهولت‌بخشی و به‌روزرسانی طرح‌های فناورانه در کنار نیازسنجی و شناسایی ظرفیت‌های مشارکت در امور پژوهشی و فناورانه می‌تواند حرکت رو به رشد دانشگاه را در حوزه دریامحور سرعت بخشد.

شهلا پاسلار، استفاده از ظرفیت دریا را در حوزه‌های توریسم، حمل و نقل، صید و صیادی و... بسیار مهم دانست و افزود: با برنامه‌ریزی درست و مشارکت تمامی بخش‌های سیاستگذار در حوزه دریا می‌توان همچون کشور‌های توسعه‌یافته، ظرفیت بهره‌برداری را تا سقف ۸۵ در صد افزایش داد.

به گزارش آنا، در این نشست نیاز‌های آموزشی با هدف تدوین برنامه‌های علمی و عملی و تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت هادی دریا (مرکز اموزشی علوم هادی دریا) در راستای ایجاد ارتباط مؤثر و استفاده از ظرفیت‌های طرفین منعقد و به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر