صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۴۲ - ۰۶ آبان ۱۴۰۳

نکوداشت فیلسوف، چهره‌ علمی و سیاستمدار برجسته ایرانی در دانشگاه آزاد دزفول

آیین نکوداشت زنده‌یاد علیرضا صدرا، فیلسوف و سیاستمدار برجسته ایرانی و از چهره‌های علمی نامدار شهرستان دزفول در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر : 937730

به گزارش خبرنگار آنا، آیین نکوداشت زنده‌یاد علیرضا صدرا، فیلسوف و سیاستمدار برجسته ایرانی و از چهره‌های علمی نامدار شهرستان دزفول با حضور مسئولان شهرستانی، استادان و دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول برگزار شد.

حجت‌الاسلام مسعود بهرام‌پور امام جمعه دزفول در این آیین با اشاره به جایگاه علم و دانش از دیدگاه اسلام اظهار کرد: خداوند می‌خواهد علم ارتقا یابد و انسان‌ها به سمت دانش حرکت کنند. عالِم با استمرار علم خود جاودان می‌ماند، عالمان در مسیر گسترش دانش خود موظفند تا ارزش علم را به جامعه نشان دهند و اهمیت علم‌آموزی و توجه به آموزه‌های علمی مهم است.

صدرا تأثیر چشمگیری بر فلسفه سیاسی معاصر گذاشت 

استاد دانشگاه قم نیز با اشاره به میراث علمی برجای‌مانده از زنده‌یاد علیرضا صدرا گفت: این فیلسوف سیاسی هوشمند با آثار و اندیشه‌های خود تأثیر چشمگیری بر فلسفه سیاسی معاصر گذاشت و شاگردان بسیاری را در این عرصه تربیت کرد.

حجت‌الاسلام احمدرضا یزدانی‌مقدم افزود: صدرا با نگاه ژرف خود به تاریخ فلسفه سیاسی جهان اسلام، مسیر‌های نوینی در این حوزه ایجاد و آثار ارزنده‌ای را به جامعه علمی عرضه کرد.

آیین تجلیل در دوران حیات فرهیختگان برگزار شود

یکی از استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول هم بیان کرد: این آیین به‌منظور تجلیل از یکی از بزرگان این مرزوبوم برگزار شده و امیدواریم این نوع مراسم در دوران حیات چنین فرهیختگان نیز مورد توجه قرار گیرد.

مرتضی یوسفی‌راد اضافه کرد: صدرا همواره با تأمل و تحقیق به نگارش و ترویج اندیشه‌های سیاسی اسلامی پرداخته و از چهره‌های برجسته این عرصه به شمار می‌رود.

فرهنگ تجلیل از نخبگان در جامعه ترویج یابد 

مسئول ستاد بزرگداشت علما و نخبگان دزفول هم عنوان کرد: لازم است فرهنگ تجلیل از نخبگان در جامعه ترویج یابد و همواره در دوران حیات، مقام علمی و فرهنگی آنان مورد قدردانی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام مهدی زارع ادامه داد: دکتر صدرا با تواضع علمی و اخلاقی خود، نمونه‌ای از فرهیختگی و بی‌ادعایی را به نمایش گذاشت و برگزاری این آیین فرصتی ارزشمند برای معرفی این استاد برجسته به نسل جوان است.

در پایان این مراسم، از خانواده علیرضا صدرا به پاس تلاش‌ها و خدمات این استاد فقید قدردانی شد.

به گزارش آنا، علیرضا صدرا، متولد ۱۳۳۷ در دزفول، مدرس دانشگاه، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی مردم دزفول و رئیس اندیشکده سیاست مرکز الگوی اسلامی پیشرفت بود. این چهره برجسته علمی و سیاسی تا واپسین روز‌های حیات خود به فعالیت‌های علمی و آموزشی در دانشگاه تهران ادامه داد و چهارم آبان ۱۴۰۱ بر اثر ایست قلبی، چشم از جهان فروبست. پیکر وی در قطعه صالحین (خانواده شهدا) در گلزار شهیدآباد دزفول به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر