صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پورثانی: اگر معلم خوبی در ‌‌دانشگاه فرهنگیان تربیت شود، نسل آینده ‌کارآمد خواهد بود

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمی عنصر بسیار مهمی در جامعه است گفت اگر معلم خوبی در ‌‌دانشگاه فرهنگیان تربیت شود، نسل آینده ما نسلی بسیار خوب و کارآمد خواهد بود.
کد خبر : 937327

به گزارش خبرگزاری آنا، ‌حجت‌السلام‌و‌المسلمین محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در آئین افتتاح مراکز ورزش و تندرستی در پردیس‌ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان که صبح امروز در مرکز آموزش عالی شهید‌بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: در مثلث نیروی انسانی، فضا، برنامه و محتوا، آن چیزی که در حوزه تربیت بسیار مهم است، نیروی انسانی است؛ اعتقاد ما این است که در کپر و بدون محتوا، یک مربی توانمند می‌تواند انتقال مفهوم تربیتی را انجام دهد، اما در قصر و با بهترین محتوای تربیتی اگر معلم، توانمند نباشد هیچ اتفاقی صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان یکی از مهم‌ترین بخش‌های وزارت آموزش و پرورش یا همان لفظ زیبای مرکز تربیت معلم است؛ فرق دانشگاه فرهنگیان با دیگر دانشگاه‌ها این است که محوریت آن بر تربیت است و اگر معلم خوبی در این دانشگاه تربیت شود، نسل آینده ما نسلی بسیار خوب و کارآمد خواهد بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمی عنصر بسیار مهمی در جامعه است گفت: عنصر معلمی بسیار مهم است و نقش بسیار اساسی در تربیت و اساسی‌ترین رکن تربیت است و خود آن باید خودساخته باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از وجوهی که انسان در رشدش به آن نیاز دارد، رشد جسمی است؛ برخی می‌گویند که انسان باید تارک دنیا باشد و از دنیا فاصله بگیرد و بعضی از کسانی هم که دین را به غلط فهمیدند می‌گویند که انسان در واقع نیازی ندارد به جسمش بپردازد، اما در تعالیم دین ما، در سیره حضرت رسول و ائمه معصوم ما، چنین مسئله‌ای وجود ندارد.

وی افزود: در زندگی رهبر معظم انقلاب و علما، ورزش یکی از برنامه‌های مهم روزانه است؛ بسیار مهم است که این کار در دانشگاه فرهنگیان برای معلمان عزیز ما نیز انجام شود.

پورثانی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از حاضران در این مراسم گفت: دلیل حضور بنده از طرف دکتر کاظمی وزیر محترم آموزش و پرورش برای تشکر از این حرکت خوب بود. از همه عزیزانی که این فعالیت بسیار خوب را در دانشگاه فرهنگیان انجام می‌دهند تشکر می‌کنم و امیدواریم نوید روز‌های بسیار خوبی در این مجموعه انسان‌ساز باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر