صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۱۶ - ۳۰ مهر ۱۴۰۳

سلطه بر جهان با کشتن کودکان و زنان بزرگ‌ترین شکست است

مسئول بسیج اساتید دانشگاهیان استان بوشهر گفت: سلطه‌ای که با کشتن کودکان و زنان به دست می‌آید، هیچ‌گاه پیروزی به شمار نمی‌آید؛ بلکه بزرگ‌ترین شکست است.
کد خبر : 936980

به گزارش خبرنگار آنا، باقر گرگین مسئول بسیج اساتید دانشگاهیان استان بوشهر در مراسم بزرگداشت یحیی سنوار شهادت شهید مقاومت که در کرانه سواحل نیلگون خلیج همیشه فارس برگزار شد، اظهار کرد: شهید سنوار، مجاهدی قهرمان و فرماندهی شجاع و غیور بود و به حق، پاداش یک عمر مجاهدت بی‌وقفه در جبهه‌های جهاد و رزم را با بالاترین شکل که همان شهادت و خواست خود این شهید نیز بود، دریافت کرد.

وی با برشمردن برخی از ویژگی‌های این شهید جبهه مقاومت، افزود: شهید سنوار، بزرگ‌مردی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، چهره درخشان مقاومت و مجاهدت بود با عزم پولادین در برابر دشمن ظالم و متجاوز ایستاد؛ با تدبیر و شجاعت به او سیلی زد، ضربه جبران‌ناپذیر هفتم اکتبر را در تاریخ این منطقه به یادگار گذاشت و در پایان، آخرین تصویری که از وی منتشر شد، همانا تعبیر شعار تا پای جان و تا آخرین قطره خون برای آزادی و مقاومت بود.

مسئول بسیج اساتید دانشگاهیان استان بوشهر با تأکید بر اینکه حکمت این حوادث و حضور‌ها را می‌توان در آیه ۱۱ سوره مبارکه تغابن دریافت کرد، ادامه داد: خداوند می‌فرماید: مَا أَصَابَ مِن مُّصِیبَةٍ إِلَّا بِإِذنِ ٱللَّهِ وَمَن یؤمِن بِٱللَّهِ یهدِ قَلبَهُۥ وَٱللَّهُ بِکلِّ شَیءٍ عَلِیم، بدین معنا که هیچ مصیبتی واقع نمی‌شود جز به اجازهٔ پروردگار و هر کسی به خدا ایمان آورد، خداوند دلش را هدایت می‌کند که خدا به همه چیز آگاه است، جایگاه شهادت شهید یحیی سنوار در عبارت (یهد قلبه) آشکار می‌شود.

گرگین گفت: در حقیقت شهادت شهید حسن نصرالله و شهید یحیی سنوار، اشارت‌هایی هستند به سوی حقیقتی که اسلام متذکر آن است، حتی به قیمت شهادت؛ زیرا اسلام راه عزت بوده و نه قبول خفت و دشمن به دلیل اینکه متوجه این نکته نیست در توهمات خود می‌انگارد که به سلطه‌ای رسیده در حالی که این‌چنین سلطه‌هایی پیروزی به ارمغان نمی‌آورد. چه‌بسا سلطه‌هایی که همراه با شکست و ذلت بوده؛ سلطه‌ای که با کشتن کودکان و زنان به دست می‌آید، هیچ‌گاه پیروزی به شمار نمی‌آید؛ بلکه بزرگ‌ترین شکست است.

وی توضیح داد: در آیه که خداوند متعال می‌فرماید: این مصیبت‌ها و این شهادت‌های مکرر و پی‌درپی یعنی حضور عمیق‌تر خود در اسلام آخرالزمانی و درک نسبت به حقانیت اسلام و ایمان به توحید الهی. حقیقتی که خود را در قالب عزت و مقاومت نشان می‌دهد نه تسلیم و خفت. آنچه مکتب مقاومت را متمایز و ممتاز کرده همین روح و روحیه است که جریان حق را پیش می‌برد و آینده را از آن اسلام و مقاومت خواهد کرد.

مسئول بسیج اساتید دانشگاهیان استان بوشهر با تأکید بر اینکه تجربه نشان داد مدرنسازی اسرائیل و دیگر جنایتکاران به قیمت این‌همه جنایت، ممکن نیست، عنوان کرد: این‌همه خرابی در بستر خودبنیادی و خودمحوری، حکایت غفلت بوده و فقط با اطاعت خدا و پیامبرش می‌توان از گردونه خودمحوری و نفیِ دیگران رها شد. بی‌شک اگر زندگی پشتوانه معنویِ عمیق آخرالزمانی نداشته باشد، روح ندارد و همه چیز در آن محکوم به نابودی است و راه آینده این زندگی، دشوار و همراه با بن‌بست خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر