صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۲ - ۳۰ مهر ۱۴۰۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشست خبری:

پیگیر پرداخت مطالبات پرستاران هستیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشست خبری گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران در پیگیری مطالبات پرداختی پرستاران از نظر زمانی به روزتر از دانشگاه‌های دیگر است.
کد خبر : 936942

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، نادر توکلی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران در اولین نشست خبری که امروز در محل دانشگاه برگزار شد اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران جز یکی از دانشگاه های شاخص و مطرح کشور است.آموزش، پژوهش، بین‌المللی‌سازی و حرکت در مرزهای دانش یکی دیگر از اهداف و شاخص های مهم دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

وی ادامه داد: برنامه استراتژیک دانشگاه مستند واهداف نیز بر اساس آن تعیین شده‌است.  

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره بر این که بالغ بر ۱۱۰۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه حضور دارند، مطرح کرد: منابع انسانی ، دانشجویان و فراگیران در مقاطع مختلف از سرمایه‌های ما در این دانشگاه هستند.

وی تصریح کرد:  با آغاز سال تحصیلی جدید بتوانیم دوره خوبی را برای دانشجویان فراهم کنیم. همچنین توسعه و نوسازی از دیگر اهدافی است که انشالله به مرور زمان عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

توکلی در پاسخ به این سوال که چند درصد بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه فرسوده هستند گفت: در شهر تهران تعدادی از بیمارستان ها اخطار فرسودگی دریافت کرده‌اند. یکی از آن ها بیمارستان حضرت رسول(ص) بود که در سال گذشته به کمک خیرین، بخشی از این بیمارستان که در شرایط بحران بود، از این وضعیت خارج شد.

وی افزود:بیمارستان لولاگر یکی دیگر از این بیمارستان‌ها است که به دلایلی فقط کلینیک‌های آن فعال است و به زودی فرسودگی‌ها جبران می‌شود همچنین بیمارستان رباط کریم وضعیت نسبی مطلوبی داردو  بیمارستان بهارستان نیز نیاز به طرح توسعه دارد.

توکلی گفت:در بیمارستان فیروز آبادی ساختمان جدیدی ساخته شده و بیمارستان هفتم تیر نیز در حال بروز رسانی است. برای همه بیمارستان‌ها برنامه توسعه و بروزرسانی وجود دارد. توسعه بیمارستان فیروزگر را در دستور کار داریم و به هرحال توجه ویژه‌ای به توسعه بیمارستان‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به تمرکز دانشگاه علوم پزشکی ایران بر رفع مشکلات خوابگاه‌های دانشجویی افزود: بحث پزشکی خانواده یک هدف آرمانی است که از گذشته در وزارت بهداشت بوده و اکنون هم در حال اجرا است؛ اما بخشی از این موضوع به همکاری حوزه‌های مختلف با یک دیگر بازمی‌گردد. برای اجرایی شدن طرح پزشک خانواده باید فرهنگ سازی شود. اجرای طرح پزشک خانواده کار بسیار سختی است و باید هر سه دانشگاه علوم پزشکی پای کار آمده و با همکاری هر سه دانشگاه، طرح پزشک خانواده را به سطح خوبی در کشور برسانیم.


توکلی در پاسخ به این سوال که وضعیت نیروهای پرستار در دانشگاه چگونه است گفت: کمبود پرستار در دانشگاه علوم پزشکی ایران هم وجود دارد.خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی ایران در پیگیری مطالبات پرداختی پرستاران از نظر زمانی به روزتر از دانشگاه‌های دیگر است.

وی ادامه داد: یکی از مباحث مهمی که در حال پیگیری آن هستیم، اضافه کاری پرستاران است. باید توجه داشت که  می‌توانیم بخشی از کمبود پرستار را با لحاظ اضافه کاری آنان برطرف کنیم همچنین بحث اسکان و پانسیون‌های پرستاری یکی دیگر از مشکلات پرستاران است. در کلان شهرها دستمزدهای پرستاری با اجاره‌ بها و هزینه‌های مسکن یکسان نیست؛ بنابراین در کنار توجه به نظام پرداخت توجه ویژه‌ای به اسکان پرستاران داریم تا از مشکلات آنها کم کنیم. خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی ایران پرستاران بسیار حرفه‌ای و با کیفیتی دارد و در همه موضوعات در کنار ما بوده‌اند و هیئت مدیره نیز به فکر رفع مشکلات آنها است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران پیشرفت‌های خوبی در تولیدات علمی داشته است و در این زمینه جز کشورهای شاخص محسوب می‌شود. موضوع پژوهش و حوزه‌های مختلفی که به توسعه دانش کمک می‌کند جز موضوعاتی است که در دانشگاه علوم پزشکی ایران مورد توجه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر