صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

طراحی بهینه سازه‌های مستحکم با پنل‌های بتن سبک نانوکامپوزیتی

محققان یک شرکت دانش بنیان، پنل‌های بتن سبک نانوکامپوزیتی تولید می‌کنند که از آن‌ها می‌توان برای ایجاد سازه‌های سبک و مقاوم استفاده کرد.
کد خبر : 936852

به گزارش خبرگزاری آنا، این بتن‌های حاوی نانوذرات، ویژگی‌های مکانیکی و فیزیکی به مراتب برتری نسبت به محصولات موجود در بازار داشته و عملکرد سازه‌ها را بهبود می‌بخشند. همچنین از سازه‌های نوین ال‌اس‌اف به عنوان ستون و تیر استفاده شده است که ضمن سبکی و انعطاف‌پذیری بالا، اجازه طراحی‌های خلاقانه‌تری را به مهندسان می‌دهد.

با ترکیب این دو فناوری، مزایایی همچون سبکی بسیار بالا، مقاومت و استحکام عالی، دوام و طول عمر بیشتر بخشی در ساختمان‌ها مشاهده می‌شود.

پنل‌ها و بتن‌های تزریق شده بین دیوارهای سازه با داشتن وزنی بسیار پایین از مقاومت فشاری و خمشی بیشتری برخوردار هستند. عایق‌بندی صوتی و حرارتی عالی، مقاومت بالا در برابر حریق، طول عمر بیشتر و البته زیبایی و جلوه بصری بسیار مطلوب از دیگر ویژگی‌های بارز این محصول محسوب می‌شود.

امکان تولید با طرح‌ها و الگوهای متنوع جهت ایجاد نماهای خلاقانه، سهولت نصب و اجرا با صرفه‌جویی قابل‌توجه در زمان ساخت، سازگاری کامل با محیط‌زیست با بهره‌گیری از مواد پایدار و غیرسمی، ارتقای سطح ایمنی و مقاوم‌سازی بنا در برابر زلزله و سوانح طبیعی بخش دیگری از مزیت‌های این محصول است.

این شرکت مستقر در کارخانه نوآوری و صنایع خلاق استان البرز در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌نانو، ایران‌نانو ۱۴۰۳، حضور دارد. نمایشگاه بین‌المللی ایران نانو ۱۴۰۳ در روزهای ۱۳ تا ۱۶ آبان ماه سال جاری در سالن‌های ۵ (ملل) و ۴۴ (خلیج فارس) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر