صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت الاسلام رستمی در نشست خبری مطرح کرد؛

آغاز نام نویسی ازدواج دانشجویی از ۵ آبان/ ۱۰ هزار و ۳۰۰ ازدواج دانشجویی ثبت شد

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها از آغاز نام نویسی ازدواج دانشجویی از ۵ آبان تا ۳۰ آبان خبر داد.
کد خبر : 936771

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در نشست خبری آغاز بیست و هفتمین دوره ازدواج دانشجویی که صبح امروز (یک‌شنبه، ۲۹ مهر ۱۴۰۳) در نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: ازدواج یکی از موضوعات اجتماعی، فرهنگی و دینی است که باید به عنوان مسئله راهبردی در جامعه ایران یاد شود.

وی افزود: ازدواج یکی از ماموریت های مهم متولیان دانشگاه ها در نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه ها بوده است و در اسناد بالادستی هم به عنوان موضوع مهم یاد می شود.

حجت الاسلام رستمی تصریح کرد: الگوی زیست ایرانی اسلامی الگوی مهم را خانواده می داند و این امر جزء ماموریت همه دستگاه های فرهنگی کشور است.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: طرح همسفر تا بهشت برای تامین این اهداف برای توسعه نشاط و زندگی سالم و ثبت خاطره ماندگار در جهت تسهیل در ازدواج دانشجویی پرداخته است‌.


رستمی ادامه داد: امروزه، بحث اهمیت به پنجره جمعیتی و حفظ کیان جامعه مورد توجه تمام دستگاه هاست، تاخیر در ازدواج یکی از عوامل آسیب زا در رشد جمعیت است.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها اضافه کرد: تجربه زیسته در فضای دانشگاه و مطالعات دقیق و آماری نشان می دهد که ازدواج دانشجویی یکی از مهم ترین ازدواج ها در پایداری خانواده است.

وی گفت: فروپاشی خانواده و طلاق در ازدواج های دانشجویی جزء کمترین نمونه هاست و آمارهای کمتر از ۶ درصد را نشان می دهد.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها گفت: در دانشگاه ها کسب طلایی ازدواج را داریم یعنی جوانان ۱۸ تا کمتر از ۳۰ سال بهترین رده سنی در دوران طلایی ازدواج دانشجویی هستند.

وی بیان کرد: ۷ آذر ۱۴۰۲ تا اردیبهشت ۱۴۰۳ دوره های آموزشی، فرهنگی و تفریحی برای زوجین دانشجو انجام شد و آنها به حرم امام رضا (ع) رفتند.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها ادامه داد: سال گذشته به دلیل محدودیت در ثبت نام ها ۱۰ هزار و ۳۰۰ زوج دانشجو نام خود را در سامانه ثبت کردند و ۷ هزار و ۳۰۰ زوج به مشهد مقدس در قالب طرح همسفر تا بهشت اعزام شدند.

رستمی اضافه کرد: از امروز یک شنبه، ۲۹ مهر ۱۴۰۳ بیست و هفتمین دوره ازدواج دانشجویی آغاز می شود و از ۲۶ آبان تا ابتدای ماه مبارک رمضان ۳۰ کاروان زوجین دانشجو به مشهد مقدس اعزام می شوند و سرفصل ها متناسب با اقتضائات آنها طراحی شده است و ثبت نام ها از ۵ آبان آغاز و تا ۳۰ آبان ادامه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر