صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۴۹ - ۲۹ مهر ۱۴۰۳

مفهوم آزادگی با شهادت متجلی می‌شود

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی انزلی گفت: با شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس و امثال وی، مکتب کربلا بازآفرینی و مفهوم آزادگی متجلی می‌شود.
کد خبر : 936716

به گزارش خبرنگار آنا، حسین صفری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی در دیدار با مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بندرانزلی اظهار کرد: یحیی‌السنوار در آخرین نامه‌ برای شهید سیدحسن نصرالله عنوان کرده بود که در برابر صهیونیست تسلیم نمی‌شویم و پایان این راه یا پیروزی است و یا رقم خوردن کربلایی دیگر. 

وی تبیین کرد: این موضوع برای انسان‌ها سخن، پیام اعتقادی و مکتبی دارد و آن هم توجه به این نکته است که انسان دارای صورت ظاهری با عنوان کالبد و جسد بوده و آنچه با خود حمل می‌کنیم همین جسد ظاهری بوده؛ اما معنا و مفهوم انسانیت از نگاه ائمه، پیامبران و عرفا، جسد ظاهری نبوده و معنا و محتوایی که هر یک از این بزرگواران برای بشریت به یادگار گذاشتند، تعریف حقیقی انسانیت است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی به واقعه کربلا اشاره و با بیان اینکه حادثه کربلا مظهر آزادگی است، عنوان کرد: یحیی‌السنوار با شهادت خود بار دیگر مکتب کربلا را بازآفرینی کرده و با شهادت وی و امثال ایشان، مفهوم آزادگی متجلی خواهد شد. دین انسان‌ها را آزاده تربیت می‌کند و با تجلی آزادگی، تعریف واقعی انسان مؤمن محقق می‌شود.

صفری با بیان تفاوت معنا و مفهوم آزادی و آزادگی گفت: آنچه در لوای دین اتفاق می‌افتد، آزادگی است. با شهادت هر یک از شهدا ازجمله شهید یحیی‌السنوار درخت اعتقاد، آبیاری و تنه این درخت هر لحظه تنومندتر می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر