صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۵ - ۲۸ مهر ۱۴۰۳
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

تبیین کتاب «مکیال المکارم» در ۲۰ محور موضوعی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: کتاب ارزشمند مکیال المکارم فی فوائد الدعاء للقائم (عج) با حضور استادان و صاحبنظران حوزه و دانشگاه در ۲۰ محور موضوعی تبیین می‌شود.
کد خبر : 936655

حجت‌الاسلام حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم در گفت‌وگو با خبرنگار آنا از برگزاری جلسات تبیینی کتاب ارزشمند مکیال المکارم خبر داد و اظهارکرد: جشنواره زیارت جامعه کبیره در این دانشگاه در راستای چهارمین جشنواره امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی با محور کتاب ارزشمند مکیال المکارم در حال برگزاری است.

وی افزود: بر همین اساس طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته کتاب ارزشمند مکیال المکارم مکیال المکارم فی فوائد الدعاء للقائم(عج) با حضور استادان و صاحبنظران حوزه و دانشگاه در ۲۰ محور موضوعی تبیین می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم با اشاره به اینکه این جلسات در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود با معرفی عناوین موضوعات ۲۰ گانه تبیین کتاب ارزشمند مکیال المکارم گفت: نخستین جلسه تبیین کتاب ارزشمند مکیال المکارم با حضور دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع لزوم طرح و اهتمام به مباحث مهدویت برگزار خواهد شد.

خیری عنوان کرد: معرفی کتاب مکیال المکارم و معرفی مؤلف و شرح حال ایشان، منجی و مهدویت در ادیان ابراهیمی، وجوب شناخت امام مهدی(عج) از دیدگاه عقل و نقل، اثبات وجود امام زمان (عج) از منظر آیات و روایات، فضائل و ویژگی‌های امام زمان(عج) به استناد آیات و روایات، تبیین حقوق امام زمان(عج) (محبت، وراثت، مرجعیت علمی، ولایت، حکومت)، تبیین تکالیف شیعیان نسبت به امام عصر(عج) با تاکید بر(کتاب نورالابصار)، تبیین تکالیف شیعیان نسبت به امام عصر(عج) با تاکید بر موضوع(سهم ما از غیبت امام زمان) از موضوعاتی است که توسط صاحبنظران حوزه و دانشگاه با محور کتاب مکیال المکارم تبیین می‌شود.
 
 وی در معرفی موضوعات جلسات تبیین کتاب ارزشمند مکیال المکارم اضافه کرد: آثار دعا برای امام زمان(عج)، چگونگی دعا برای تعجیل در ظهور امام زمان(عج)، غیبت و نیابت(نیابت خاص و نیابت عام)، قیام و حکومت، نشانه‌ها و علائم ظهور(نشانه‌های خاص و نشانه‌های عام)، برکات دوران طلایی ظهور، شبهات مهدویت، امام زمان(عج) و جامعه آرمانی، انگیزه دعا برای امام عصر(عج)، ادعیه ائمه برای امام زمان(عج) از دیگر موضوعاتی است که در سلسله جلسات تبیینی کتاب ارزشمند مکیال المکارم توسط صاحبنظران حوزه و دانشگاه تبیین می‌شود.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم بیان کرد: سلسله جلسات تبیین کتاب ارزشمند مکیال المکارم اول آبان لغایت ۹ دی به‌صورت مجازی با حضور صاحبنظران و استادان حوزه و دانشگاه برگزار خواهد شد.

به گزارش آنا، چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت به میزبانی ۶۲ واحد استانی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برگزار می‌شود، علاقه‌مندان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی emamat.iau.ir/fa مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر