صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون معاونت علمی:

ضرورت توجه به تکنولوژی‌های جدید در کنار کاربردی‌سازی سایر فناوری‌ها

معاون سیاست‌گذاری و توسعه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری درباره نمایشگاه جیتکس بر ضرورت توجه به تکنولوژی‌های جدید در کنار کاربردی‌سازی فناوری‌های موجود به ویژه هوش مصنوعی، بهره‌برداری مناسب از تکنولوژی‌های موجود تاکید کرد.
کد خبر : 936578

به گزارش خبرگزاری آنا، مهدی الیاسی در حاشیه بازدید از پاویون استارتاپ‌های فعال کشورهای مختلف (کره، هند، ایران و ...) در چهل و چهارمین دوره نمایشگاه جیتکس اظهار کرد: جریان هوش مصنوعی که امروزه به راه افتاده است بر تغییر نسل و ضرورت توجه به فناوری‌های جدید تاکید دارد؛ این در حالی است که کاربردی‌سازی فناوری‌های موجود به ویژه هوش مصنوعی در مسیر پیشرفت و نوآوری امروزی اهمیت کلیدی دارد و غفلت از فناوری‌های موجود، می‌تواند مانع بهره‌وری کامل از ظرفیت‌ها و دستاوردهای فعلی شود.

وی، «کاربردی‌سازی حداکثری تکنولوژی‌های موجود» را نقطه تمرکز کشورهای هم‌تراز ایران خواند و گفت: استارتاپ‌های حاضر در این نمایشگاه، تکنولوژی‌های موجود در ایران را که اغلب در شتاب‌دهنده‌ها و مراکز سرمایه‌گذاری از آنها به عنوان تکنولوژی منسوخ یاد می‌شوند، به نمایش گذاشته اند. این امر نشان می‌دهد با رویکردی نوآورانه می‌توان از ظرفیت‌های تکنولوژی های موجود، بهره‌وری بالایی به‌دست آورد و آن‌ها را به ابزاری برای تحول و پیشرفت تبدیل کرد.

بهره‌برداری از فناوری‌های موجود، زمینه‌ساز تحول و نوآوری در کشور 

معاون سیاست‌گذاری و توسعه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری ادامه داد: در این نمایشگاه، سرویس پارکینگ هوشمند به نمایش گذاشته شده است؛ فناوری ساخت این سرویس در اختیار متخصصان کشور ما نیز قرار دارد، اما متأسفانه در کشور به‌خوبی از پتانسیل‌های آن بهره‌برداری نشده است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه خدمات دیگری در حوزه تصویر، صدا، تعلیق فضا  به نمایش گذاشته شده که فناوری‌ آن‌ها در ایران نیز در دسترس است.

الیاسی با تاکید بر استفاده از فناوری‌های موجود در زندگی روزمره، بیان کرد: استفاده از فناوریهای موجود در زندگی روزمره، نه تنها یک مزیت بلکه یک ضرورت است. تا امروز شرکت‌های ما به خوبی در تجاری سازی فناوری‌ها به ویژه هوش‌ مصنوعی نقش ایفا کردند؛ ما باید با قدرت فناوری‌های موجود را به کار گیریم تا از این طریق، بهره‌وری بیشتر، دسترسی سریع‌تر به اطلاعات و ایجاد سبک زندگی هوشمندتر را هموار کنیم.

به گفته او، این تفکر که با ظهور نسل‌های جدید هوش مصنوعی در کشورهای در حال پیشرفت از فناوری‌های موجود غفلت و تصور کنیم که دیگر کاربردی ندارند، اشتباهی بزرگ است؛ چرا که هر فناوری می‌تواند نقشی کلیدی در نوآوری و توسعه داشته باشد، به شرط آنکه به‌درستی از آن بهره‌برداری شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بخش مهمی از فعالیت‌های هوش مصنوعی، بهره‌وری و نفوذ این فناوری در تمامی ابعاد زندگی از کشاورزی و صنعت گرفته تا حمل و نقل و خدمات، متمرکز شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر