صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

۶۶ استاندارد ملی با تمرکز بر نیاز‌های علمی و فناوری کشور به‌روزرسانی شدند

سرپرست معاونت تدوین و ترویج استاندارد گفت: ۶۶ استاندارد ملی نیز در این بازه زمانی با تمرکز بر نیاز‌های علمی و فنی و آخرین فناوری کشور در کمیته‌های ملی با حضور متخصصان ذی‌ربط بررسی، ابطال و جایگزین آنها (در صورت وجود) از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان به نشانی standard.inso.gov.ir معرفی شد.
کد خبر : 936420

به گزارش خبرگزاری آنا از سازمان ملی استاندارد، سید محمود هاشمی با بیان اینکه استانداردسازی زمینه توسعه دانش، مهارت و فناوری را فراهم می‌سازد و موجب رقابت در عرصه‌های بین‌المللی و افزایش سطح رفاه عمومی می‌شود؛ گفت: در راستای تحقق بند ۱ ماده ۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد مبنی بر تعیین، تدوین و به‌روزرسانی استاندارد‌های ملی و اجرای سیاست‌های تحولی استانداردسازی؛ تعداد ۱۳۷ استاندارد ملی در ۶ماهه ابتدای سال جاری با حضور دستگاه‌های اجرایی، مراکز علمی، آموزشی، آزمایشگاهی و انجمن‌ها و تشکل‌های مربوط در کمیته‌های ملی به تصویب رسید.

وی در باره تدوین ۳۷ استاندارد ملی به دبیری دستگاه‌های اجرایی خاطرنشان کرد: ۶۶ استاندارد ملی نیز در این بازه زمانی با تمرکز بر نیاز‌های علمی و فنی و آخرین فناوری کشور در کمیته‌های ملی با حضور متخصصان ذی‌ربط بررسی، ابطال و جایگزین آنها (در صورت وجود) از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان به نشانی standard.inso.gov.ir معرفی شد. از این تعداد استاندارد ملی بیشترین سهم به ترتیب مربوط به کمیته‌های ملی فلزشناسی، مهندسی پزشکی، برق و الکترونیک و صنایع شیمیایی است.

سرپرست معاونت تدوین و ترویج استاندارد به بازنگری ۸۹۰ استاندارد ملی در ۶ماهه اول سال جاری (که بازه زمانی ۵ سال از تدوین آنها سپری شده است) باهدف اعتبارسنجی منابع آنها و اطلاع‌رسانی آن برای کاربران استاندارد‌ها از طریق فهرست استاندارد‌های ملی با همکاری معاونین استانداردسازی ادارات کل استاندارد استان‌ها اشاره کرد.

هاشمی گفت: از بدو تأسیس سازمان تا پایان شهریور سال جاری تعداد ۳۵۵۳۰ استاندارد ملی در کمیته‌های ملی ۴۱ گانه تصویب شده است که از این تعداد استاندارد ملی بیشترین سهم به ترتیب مربوط به کمیته‌های ملی مکانیک، صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، خودرو و نیرومحرکه و برق و الکترونیک است.

انتهای پیام/

برچسب ها: استاندارد
ارسال نظر