صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان امور دانشجویان در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

تعیین تکلیف ۱۵۰ پرونده جدید دانشجویان اخراجی روی میز وزارت علوم/ مشکل حقوقی در پرونده‌ها وجود ندارد

معاون دانشجویی وزارت علوم گفت: ۳۵۰ پرونده دانشجوی اخراجی به سازمان امور دانشجویان ارسال و فراخوان بررسی حدود ۱۵۰ پرونده هم به سازمان اعلام شده است.
کد خبر : 936388

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سعیدحبیبا رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در جمع خبرنگاران در حاشیه جشنواره بین المللی سلامت روان دانشجویان درباره آخرین وضعیت دانشجویان محروم از تحصیل گفت: ۳۵۰ پرونده دانشجوی اخراجی به سازمان امور دانشجویان ارسال و فراخوان بررسی حدود ۱۵۰ پرونده هم به سازمان اعلام شده است.

وی با بیان اینکه کارگروهی از حقوق دانان به دستور وزیر عتف برای بررسی تک تک پرونده دانشجویان اخراجی در دستور کار قرار گرفت که نشان از ایرادات ماهوی پرونده آنها داشته است؛ تاکید کرد: این ایرادات احصاء و به وزیر علوم گزارش داده شد و ایشان بر اساس اختیارات ماده ۱۰۳ شیوه نامه رسیدگی به تخلفات دانشجویان این موضوع را برای رسیدگی مجدد به سازمان امور دانشجویان احاطه دادند.

حبیبا تصریح کرد: بخش نامه ای را با تاکید وزیر علوم و با توجه به عفو رهبری برای دانشجویان اخراجی به دانشگاه ها ابلاغ کردم و قید کردم که دانشجویان در کلاس های درس حاضر شوند تا آراء صادر شود.

معاون دانشجویی وزارت علوم گفت: وقتی پرونده ای به جهت فرایند شکلی درست پیش نرود دیوان عدالت اداری می تواند آن را لغو کند. همچنین، از چند آرای صادره ما که در دیوان شکایت شد دو نفر مراجعه کردند و آراء را نقص کردند؛ بنابراین از آنجایی که وزیر علوم و بنده در دیوان هستیم پس مجدد پرونده ها را بررسی خواهیم کرد تا دانشجویان به راحتی در کلاس های درس حاضر شوند.


وی اضافه کرد: پرونده دانشجویان اخراجی مشکل حقوقی نداشته است، بلکه حداقل ایرادات شکلی و ماهوی را دارا بوده است. 

انتهای پیام/

ارسال نظر