صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ارسال بیش از ۷ هزار اثر به جشنواره بین المللی سلامت دانشجویان

دبیر جشنواره بین‌المللی سلامت دانشجویان بر ضرورت توسعه سواد سلامت در میان دانشجویان تاکید کرد.
کد خبر : 936368

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، جمال الدین راحمی، دبیر جشنواره بین‌المللی سلامت دانشجویان، در مراسم اختتامیه دومین دوره این جشنواره که به میزبانی دانشگاه تهران در حال برگزاری است، گفت: شعار جشنواره سلامت سال گذشته (سلامت برای همه دانشجویان در همه دانشگاه‌ها) بود، اما شعار این دوره جشنواره بین‌المللی سلامت (ما یک خانواده و هم‌سرنوشت هستیم) انتخاب شده است.

وی در خصوص دلیل انتخاب این شعار برای دومین دوره جشنواره تصریح کرد: ما با وجود تمام تفاوت‌های قومی و ملی در یک دانشگاه گرد هم جمع شده‌ایم و از یکدیگر دریغ نخواهیم کرد، زیرا رشد کردن هدف والای زندگی انسان است. به همین منظور، ما تلاش می‌کنیم زمینه‌های رشد در ابعاد مختلف را برای شما دانشجویان عزیز فراهم کنیم.

راحمی با بیان اینکه دومین جشنواره بین‌المللی سلامت دانشجویان یکی از کلان برنامه‌های دفتر مشاوره و سلامت سبک زندگی است، اظهار کرد: زیست بوم جامع سلامت و سبک زندگی دانشجویی با نام «راهی‌نو»، که ذیل این جشنواره طراحی شده، اکنون با ۷ سامانه شامل: حال خوب دانشجویی «حالینو»، سامانه وقف و نذر سلامت و سبک زندگی «نذرینو»، سامانه آموزش مهارت‌های زندگی «هم‌سرنوشتیم»، تجارت ارزشمند دانشجویان «تاد»، تجارت ارزشمند ما «تام»، مرکز رشد زندگی «مرز» و مشاوران و روانشناسان ایران توانمند «مرات» در حال فعالیت است.

وی افزود: دومین جشنواره بین‌المللی سلامت دانشجویان که اکنون اختتامیه‌اش به میزبانی دانشگاه تهران در حال برگزاری است، در ۱۶ بخش به مرحله اجرا رسید که از جمله آن‌ها می‌توان به پژوهش، نشریه، کتاب، فیلم کوتاه، داستان و غیره اشاره کرد.

دبیر جشنواره ادامه داد: ۷ هزار و ۲۳۶ اثر به دومین جشنواره ملی سلامت دانشجویان ارسال شده است و امروز از ۱۰۰ برگزیده این جشنواره تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار دانشجوی غیر ایرانی در کشور وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه سلامت نقطه مشترک همه دانشجویان در تمامی دانشگاه‌های دنیا است، باید سواد سلامت را توسعه دهیم. به همین دلیل این دوره از جشنواره سلامت را به صورت بین‌المللی برگزار کردیم.

راحمی تصریح کرد: در این جشنواره، ۴۷۰ اثر بین‌المللی از کشورهای چین، لبنان، افغانستان، عراق، ترکیه و نیجریه به ثبت رسیده است که امروز از ۱۲ نفر از برگزیدگان آن‌ها تقدیر خواهد شد.

گفتنی است در این مراسم، داریوش فرضیایی، علیرضا خمسه و فاطمه گودرزی به عنوان سفیران سلامت و همدلی معرفی شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر