صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۱۳ - ۲۳ مهر ۱۴۰۳
رئیس پژوهشکده سرطان:

سرطان پستان شایع‌ترین سرطان بانوان در دنیا/ هر ۲ ساعت یکبار یک بانو به سرطان مبتلا می‌شود

رئیس پژوهشکده سرطان گفت: هر ۲ ساعت یکبار یک بانو به سرطان مبتلا می‌شود و تجربیات میدانی ما نشان می‌دهد که این سرطان به وفور دیده می‌شود که این هم نشانه‌ی شیب فزاینده سرطان پستان است.
کد خبر : 935990

به گزارش خبرگزاری آنا، رامین صرامی رئیس پژوهشکده سرطان درباره دستاورد‌های پژوهشگاه معتمد اظهار کرد: پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی به عنوان قطب توسعه فناوری‌های مرتبط با سرطان به ویژه سرطان بانوان و سرطان پستان فعالیت می‌کند و عموماً کارش این است که فناوری‌های به روز و پیشرفته‌ی دنیا را بومی سازی کرده و یا فناوری‌های نوین را در زمینه پیشگیری و تشخیص و درمان سرطان تولید کند.

وی افزود: از آنجایی که فعالیت جهاد دانشگاهی عموماً یک پیوستگی فرهنگی نیز دارد ما کار‌های فرهنگی و ترویجی را به ویژه در زمینه پیشگیری از سرطان را در اولویت قرار دادیم و به همین علت هم قرار است یک پویش سراسری به عنوان «پویش سرطان معتمد» در ماه اکتبر به انجام برسانیم.

رئیس پژوهشکده سرطان در توضیح بیشتر این مطلب بیان کرد: سرطان همچنان به عنوان معضل سلامت انسان در دنیا به شمار می‌رود، اما در این بین، سرطان پستان جایگاه خاصی دارد. در حال حاضر سرطان پستان در دنیا شایع‌ترین سرطان در بانوان است و مهم‌ترین عامل مرگ و میر بانوان هم سرطان به شمار می‌رود.

صرامی با بیان اینکه طبق آمار‌های موجود، سرطان پستان در ایران یک شیب فزاینده دارد گفت: طبق اطلاعاتی که در دسترس داریم، این سرطان شایع‌ترین سرطان است و برآورد ما هم این است که سالانه حدود ۱۸ هزار بانو به این سرطان مبتلا می‌شوند و به عبارتی دیگر، ۳۰ درصد از سرطان بانوان را این سرطان تشکیل می‌دهد.

وی عنوان کرد: هر ۲ ساعت یکبار یک بانو به سرطان مبتلا می‌شود و تجربیات میدانی ما نشان می‌دهد که این سرطان به وفور دیده می‌شود که این هم نشانه‌ی شیب فزاینده سرطان پستان است.

رئیس پژوهشکده سرطان متذکر شد: سرطان پستان اگر زود تشخیص داده شود قابل علاج است و عوارض درمان و هزینه‌های آن بسیار کم خواهد بود، اما اگر دیر تشخیص داده شود هم شانس درمان آن کم است و اگر هم درمان شود هزینه و درمان سنگینی خواهد داشت.

صرامی از اجرای پویش سرطان معتمد در ماه اکتبر سخن گفت و اظهار کرد: ما در ماه اکتبر تمامی نیرو‌ها و فن آوران خود را بسیج می‌کنیم تا ضمن آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، بحث معاینه و درمان را نیز انجام دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سرطان سرطان سینه
ارسال نظر