صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

۱۳ همت اعتبار برای مطالعات خاک کشاورزی/ فرایند خاکشناسی به ۱۰ سال زمان نیاز دارد

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از برآورد اعتبار ۱۳ هزار میلیارد تومانی برای سنجش و پایش خاک کشور خبر داد و گفت: در صورت تامین اعتبار فرایند خاکشناسی به پنج تا ۱۰ سال زمان نیاز دارد.
کد خبر : 935944

به گزارش خبرگزاری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی با اشاره به شعار روز جهانی خاک مبنی بر مراقبت از خاک با سنجش، پایش و مدیریت گفت: سنجش و پایش خاک کشاورزی به ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا ظرف مدت پنج تا ۱۰ سال آینده بتوانیم کل خاک‌های کشاورزی را با مقیاس یک بیست‌و پنج‌هزارم مورد مطالعه خاک‌شناسی و حاصلخیزی قرار دهیم.

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی بر رصد آلودگی‌ها، تخریب و فرسایش خاک با عواملی همچون فاضلاب‌ها، سموم شیمیایی، پسماند‌ها و طرح‌های عمرانی نظیر احداث جاده و ساختمان‌سازی‌ها تاکید کرد و اظهارداشت: باید آلودگی و تخریب خاک‌های کشاورزی و همچنین عناصر موجود در آن مانند فسفات، روی، پتاس و گوگرد که در تولیدات محصولات نقش دارند را رصد و پایش و بر اساس آن مدیریت کنیم.

نیازی شهرکی تصریح‌کرد: قانون حفاظت از خاک و آیین‌نامه اجرایی آن، تکالیف متعددی را برای مراقبت و پایش خاک بر دوش وزارت جهاد کشاورزی و مردم گذاشته است.

۱۳ آذر ماه، برگزاری آیین بزرگداشت روز جهانی خاک

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک گفت: آیین بزرگداشت روز جهانی خاک با شعار «مراقبت از خاک با سنجش، پایش و مدیریت»، ۱۳ آذر ماه سال جاری در محل وزارت جهادکشاورزی با حضور مقامات کشوری، نمایندگان مجلس، سفیران برخی کشورها، مدیران، کارشناسان، سازمان‌ها و انجمن‌های ذی‌ربط و کشاورزان برگزار می‌شود.

وی اضافه‌کرد: آیین روز جهانی خاک هر ساله در پنجم دسامبر با هدف توجه، تببین اهمیت سلامت و حفاظت از این منبع تولید غذا و تبدیل آن به گفتمان عمومی در کشور‌های جهان برگزار می‌شود و ایران نیز امسال این روز را در ۱۳ آذر ماه میزبانی می‌کند.

نیازی شهرکی با بیان اینکه این معاونت برای روز جهانی خاک برنامه‌های متعددی دارد، گفت: علاوه بر برگزاری آیین روز جهانی خاک با حضور مدعوین ملی، بین‌المللی و مهمانان ویژه، از خادمان خاک تجلیل خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک، اجرای مسابقات هنری در رشته‌هایی همچون نقاشی، عکس، فیلم، طراحی و مجسمه‌سازی با موضوع خاک، پخش کلیپ‌های تاثیرگذار در مورد نقش و اهمیت خاک و اقدامات انجام شده و سخنرانی ائمه جمعه و جماعات را از دیگر برنامه‌های این معاونت نام برد.

معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی افزود: امسال برنامه داریم، زنگ حفاظت از خاک را توسط مدیران مدارس کشور به صدا درآوریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: کشاورزی خاک
ارسال نظر