صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آغاز آموزش کدنویسی به ۱۵ هزار «معلم کار و فناوری»

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با پشتیبانی معاونت علم و فناوری آموزش کدنویسی ۱۵ هزار معلم کار و فناوری به صورت پلتفرمی آخر مهر ماه آغاز می‌شود، گفت: این آموزش‌ها تا خرداد ماه ادامه دارد.
کد خبر : 935906

حمید یزدانی، مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا با اشاره به نگرانی‌های دانش‌آموزان در نقاط مختلف جهان بیان کرد: دانش‌آموزان اغلب از مسئولان تعلیم و تربیت می‌پرسند که دروس خوانده شده، به ویژه ریاضی و علوم تجربی، کی و کجا در زندگی به کار گرفته می‌شوند.

وی در ادامه به این سوال دانش‌آموزان پاسخ داد و افزود: ما پروژه‌ای آموزشی مبتنی بر کار عملی طراحی کرده‌ایم تا دانش‌آموزان بتوانند مفاهیم آموخته شده در ریاضی و علوم را به زبان فارسی توضیح، تبیین و ارائه دهند. این پروژه‌ها به آن‌ها کمک می‌کند مشکلات و چالش‌های موجود را بر اساس آموخته‌های خود حل و باز کنند.

یزدانی توضیح داد که در این پروژه‌ها، نحوه به کارگیری مفاهیمی مانند ساخت اهرم‌ها، اتحاد، رسم مثلث و برش وسایل به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود. وی افزود: دانش‌آموزان یاد می‌گیرند که اگر در شرایطی وسیله‌ای در دسترس نبود، چگونه می‌توانند مشکل خود را حل کنند و به خود کمک کنند.

وی همچنین اشاره کرد که تمام توضیحات مربوط به این دوره آموزشی، که برای توانمندسازی سرگروه‌های آموزشی متوسطه اول کشور در استان فارس برگزار می‌شود، به معلمان آموزش داده می‌شود. تمام سرگروه‌های استان‌ها در پنج گروه آموزشی شامل ریاضی، علوم، کار و فناوری، هنر و ارتقاء سواد معلمان در حوزه هدایت تحصیلی، شرکت کرده و می‌توانند پس از بازگشت به استان‌های خود، اطلاعات به دست آمده را به دیگر معلمان منتقل کنند.

یزدانی در ادامه گفت: این آموزش ها به معلمان کمک می‌کند تا توانایی شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان خود را افزایش دهند و در بحث هدایت تحصیلی، به آن‌ها کمک کنند تا انتخاب‌های آگاهانه و آزادانه‌ای داشته باشند. 

وی با تاکید بر دلایل برگزاری این دوره در استان شیراز، به وجود دبیرخانه و واریز اعتبارات لازم، همچنین برقراری امکانات اولیه و تجربه خوب شیراز در زمینه آموزش اشاره کرد. در حال حاضر، حدود ۱۳۰ هزار معلم در دوره متوسطه اول و نزدیک به ۳ میلیون و ۹۲۰ هزار دانش‌آموز ثبت‌نام شده داریم که بر اساس قوانین، دانش‌آموزان اتباع نیز می‌توانند با حل مشکلات قانونی خود در مدارس ایرانی تحصیل کنند.

یزدانی همچنین خاطرنشان کرد: با حمایت معاونت علم و فناوری، آموزش کدنویسی به ۱۵ هزار معلم کار و فناوری به صورت پلتفرمی از انتهای مهرماه آغاز خواهد شد و این آموزش‌ها تا خرداد ماه ادامه خواهد داشت. 

وی هدف از این برنامه را ارتقاء آموزش معلمان متوسطه اول دانست و افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید جزو ۱۰ کشور برتر در زمینه هوش مصنوعی باشیم، آماده‌سازی مقدمات این هدف در دوره متوسطه اول ضروری است تا دانش‌آموزان هنگام ورود به دانشگاه بتوانند به موضوع هوش مصنوعی و ساخت ابزار، نه تنها استفاده از آن، تسلط داشته باشند.

وی در پایان درباره آمار بازمانده از تحصیل در دوره متوسطه اول اظهار داشت: هرچند هنوز آمار کامل نشده است، اما پیش‌بینی می‌شود که امسال به دلیل جذب برخی از این دانش‌آموزان، آمار نسبت به گذشته کاهش یافته باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر