صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۰۲ - ۲۳ مهر ۱۴۰۳

نخستین شهر خشت خام جهان میزبان شایسته جشنواره بین‌المللی شعر حضرت علی‌اکبر(ع)

مدیرعامل مجمع شاعران مقاومت گفت: یزد به‌عنوان حسینیه ایران و شهر توریستی، ظرفیت خوبی برای برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر و مدیحه‌سرایی حضرت علی اکبر (ع) دارد.
کد خبر : 935905

به گزارش خبرنگار آنا، مرتضی حیدری آل کثیر مدیرعامل مجمع شاعران مقاومت در نشست آنلاین با غلامعلی مدیح دبیر تخصصی جشنواره بین‌المللی شعر و مدیحه‌سرایی حضرت علی اکبر (ع) از سری برنامه‌های چهارمین جشنواره امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه یزد به‌عنوان حسینیه ایران و شهر توریستی، ظرفیت خوبی برای برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر و مدیحه‌سرایی حضرت علی اکبر (ع) دارد، اظهار کرد: قسمت بین‌الملل بیشتر جشنواره‌ها با زبان‌های مختلف بوده که در این جشنواره عملاً آثار در چند زبان خلاصه می‌شود.

وی ادامه داد: بعضی از ملت‌ها مانند انگلیسی و آمریکایی ملت شعر و مدیحه نیستند و آثار انگلیسی که در آنها بوده همه نشئت گرفته از مهاجران هندی یا پاکستانی است که به زبان انگلیسی سروده‌اند.

مدیرعامل مجمع شاعران مقاومت عنوان کرد: تجربه‌ای که در برگزاری جشنواره شاعران مقاومت وجود دارد، آثار ارسالی به زبان‌های فارسی ترکی اردو و عربی است.

حیدری آل‌کثیر آثار برگزیده جشنواره را دارای مفاهیم مناسب برای چاپ دانست و افزود: یکی از مزایای برگزاری جشنواره‌ها، چاپ آثار برگزیده با عنوان یک مجموعه است که می‌تواند به یادگار بماند.

وی ادامه داد: جشنواره بین‌المللی شعر و مدیحه‌سرایی حضرت علی اکبر (ع) با تأکید بر غنای فرهنگی یزد، فرصتی برای بیان هنر شاعری و مدیحه‌سرایی در سطح بین‌المللی فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر