صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۵ - ۲۳ مهر ۱۴۰۳
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

عصر امید «غذا و فراسودمندها»؛ دانشگاه رو در رو با صنعت برای امنیت غذایی

مدیرکل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد گفت: رویداد ملی عصر امید در ظاهر نمایشگاه است؛ اما در باطن امکان نشست‌های رو در روی دانشگاه با صنعت را مهیا می‌کند و نتیجه آن انعقاد قرارداد‌ها و حل مشکلات صنعت است.
کد خبر : 935904

عبدالله محمدی مدیرکل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا در ارومیه با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان از سراسر کشور در رویداد عصر امید «غذا و فراسودمندها» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه شرکت می‌کنند، اظهار کرد: مهم‌ترین خصوصیت این رویداد، آمایش محور بودن و مشارکت محور بودن آن با صنایع است و  زمانی متولد شد که شرایط کرونایی در کشور حاکم بود. دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان دانشگاه مسئله محور تلاش کرد تا با برگزاری این رویداد ملی، امید را به مجموعه تزریق کند که موفق بود.

وی با اشاره به اینکه رویداد عصر امید در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود، عنوان کرد: امنیت غذایی اکنون یکی از مباحث اصلی کشور و دنیا بوده و شاهدیم که اتفاقاتی مانند سیل، زلزله، آتش‌سوزی و ... امنیت غذایی یک کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهند. کشوری موفق است که در این راستا برنامه‌ریزی کرده و فناوری‌های خود را به سمتی سوق دهد که بتواند نه تنها امنیت خود را تأمین بلکه در دنیا در این زمینه نقش‌آفرینی کند.

{$sepehr_key_2626}

مدیرکل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید به موقعیت استان آذربایجان غربی به‌عنوان استان مرزی که در حوزه غذا و فراسودمند‌ها شرکت‌های فعالی داشته و درگاه واردات و صادرات در این زمینه محسوب می‌شود، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در برگزاری رویداد عصر امید غذا و فراسودمند‌ها از ماه‌های گذشته با صنایع و R&D صنایع مذاکره کرده و متناسب با نیاز صنایع، زمینه حضور شرکت‌های دانش‌بنیان از سراسر کشور در این حوزه را مهیا می‌کند.

نشست‌های رو در روی دانشگاه با صنعت در رویداد ملی عصر امید

محمدی ادامه داد: رویداد ملی عصر امید در ظاهر نمایشگاه است؛ اما در باطن امکان نشست‌های رو در روی دانشگاه با صنعت را مهیا می‌کند که نتیجه آن نیز انعقاد قرارداد‌های مختلف و حل مشکلات صنعت است.

وی با تأکید بر اینکه در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، این دانشگاه به‌عنوان دانشگاه مرجع ساز و دانشگاه حل مسئله تعریف‌شده که در ۱۰ بسته کاری و راه‌کنش‌های مختلف، دانشجویانی ماهر در حوزه‌های مختلف پرورش می‌دهد، عنوان کرد: یکی از بخش‌های مهم این سند، این است که همه فعالیت‌های دانشگاه در حوزه‌های مختلف در راستای تقویت آموزش باشد.

اثرگذاری دانش‌بنیان‌ها در حوزه کشاورزی و دامپروری

این مقام دانشگاهی مطرح کرد: در برگزاری رویداد عصر امید به این نکته توجه می‌شود که دانشجو در فضای برگزاری این رویداد قرار گرفته و آموزش‌های لازم را در زمینه چگونگی راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و نحوه فعالیت در بازار‌های رقابتی فرا گیرد.

محمدی بیان کرد: زمانی که از امنیت غذایی صحبت می‌شود در واقع از نوع محصول، کمیت و کیفیت محصول و از حفظ محصول صحبت می‌کنیم که در نهایت امیدواریم برگزاری این رویداد سبب شود محصولی که در سفره مردم قرار می‌گیرد، سالم و ارزان در دسترس مردم باشد و حضور مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار یکدیگر، تعاملات و هم‌افزایی آنان به اثرگذاری در حوزه کشاورزی و دامپروری استان و کشور منجر شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر