صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

واردات ۶۵۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری تا پایان سال جاری

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: نزدیک به ۳۵۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری از تولیدات داخلی خریداری و عقد قرارداد شده و ۶۵۰ دستگاه نیز از محل واردات در حال ورود به کشور است.
کد خبر : 935873

به گزارش خبرگزاری آنا از وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی گفت: در جلسه‌ای که با معاونت راهور فراجا داشتیم، ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شد که باید تا پایان سال ۱۴۰۳ برطرف شود.

وی ادامه‌داد: از این تعداد سال گذشته حدود ۴۵۰ نقطه برطرف شده و تا پایان ۶ ماهه نخست سال جاری نیز ۳۷۰ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کشور رفع شده است. برای بقیه نقاط نیز برنامه ریزی شده است که تا پایان امسال رفع شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه‌کرد: در کنار این ۸۸۷ نقطه، یک‌هزار و ۵۰۰ نقطه دیگر نیز شناسایی شد که از اهمیت کمتری نسبت به نقاط اصلی برخوردار بودند. طبق برنامه‌ریزی‌های موجود نقاط حادثه‌خیز با اهمیت کمتر نیز در سه‌ماهه نخست سال ۱۴۰۴ به‌طور کامل برطرف خواهد شد.

کاهش ۴.۵ درصدی تصادفات در جاده‌های برون‌شهری

وی همچنین از کاهش تصادفات در ۶ ماهه نخست سال خبر داد و گفت: در این مدت، شاهد کاهش ۴.۵ درصدی تصادفات در جاده‌های برون‌شهری و ۱۸ درصدی در راه‌های روستایی بوده‌ایم که سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اقداماتی که در راستای ایمنی راه‌ها به انجام رسانده، نقشی قابل توجه در کاهش این آمار ایفا کرده است.

امانی در ادامه به اقدامات دیگر این سازمان برای افزایش ایمنی جاده‌ها اشاره کرد و بیان‌داشت: تا پایان شهریور ماه امسال ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر روکش آسفالت در راه‌ها انجام شد؛ این رقم بخشی از هدفگذاری ۱۲ هزار کیلومتری است که برای امسال محقق شده است.

وی خاطرنشان‌کرد: برنامه سال گذشته برای روکش آسفالت راه‌ها ۱۰ هزار کیلومتر بود و امسال این هدف‌گذاری ۲ هزار کیلومتر افزایش یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در زمینه نصب نیوجرسی تصریح‌کرد: تا امروز ۴۵۰ کیلومتر نیوجرسی در راه‌های کشور اجرا شده است و این عدد تا پایان سال به ۷۰۰ کیلومتر خواهد رسید، این در حالی است که در کل سال گذشته ۵۰۰ کیلومتر نیوجرسی در راه‌ها نصب شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره تجهیز ماشین‌آلات راهداری نیز گفت: نزدیک به ۳۵۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری از تولیدات داخلی خریداری و عقد قرارداد شده و ۶۵۰ دستگاه نیز از محل واردات در حال ورود به کشور است. از این تعداد ماشین‌آلات راهداری تاکنون ۲۰۰ دستگاه وارد شده و امیدواریم تا پایان سال بقیه ماشین‌آلات نیز وارد کشور شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر