صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نمایش همزمان فناوری های همجوشی هسته‌ای در یک دستگاه

یک شرکت هم‌جوشی هسته ای نمونه اولیه دستگاه جدید خود به نامCentury را نمایش داد.
کد خبر : 935831

به گزارش خبرگزاری آنا،  این استارتاپ به نام «زپ انرژی» مدعی است برای نخستین بار چند فناوری مرتبط با همجوشی هسته ای را نمایش داده است.

 این شرکت تصمیم دارد قدرت همجوشی را به زودی تجاری سازی کند. انرژی همجوشی زمانی ایجاد می‌شود که نیروهای جداکننده هسته  اتم‌ها غلبه کنند و دو هسته کوچک‌تر به هسته‌ای بزرگ‌تر تبدیل شوند.

 این شرکت قبلا روی فناوری های  افزایش چند میلیون درجه فارنهایتی دوتریوم و تریتیوم تا زمانیکه با هلیوم و نوترون پر انرژی ادغام شوند، کار کرده بود.  چنین همجوشی برای تولید گرما و الکتریسیته کاربرد دارد.

 روش فعالیت این شرکت نیازمند آهنربا، کرایوژنیک یا لیزرهای پرقدرت نیست، بلکه روی Z-pinch تثبیت شده با جریان برشی متمرکز است. این یک پدیده الکترومغناطیسی است که طی آن  جریان های الکتریکی میدان های مغناطیسی قدرتمندی می سازند که مواد را فشرده می کنند.
 شرکت ادعا می کندCentury نخستین دستگاه مقیاس 100 کیلووات Z-pinch  جهان است. هدف این دستگاه نیز یکپارچه سازی و  آزمایش 3 وجه مختلف از قدرت طراحی این شرکت است.

 دستگاه مذکور طوری طراحی شده تا عملیات های واحد هسته ای را با ایجاد پالس هایی با ولتاژ بالا در هر 10 ثانیه در توالی با ثبات به مدت بیش از 2 ساعت ، شبیه سازی کند.

همچنین این دستگاه  می تواند 70 کیلوگرم بیسموت مایع داغ را در پیکربندی اولیه و بیش از یک تن در پیکربندی نهایی خود به گردش درآورد. مبدل های حرارتی خنک شده با هوا گرمای شدید پلاسمایی جذب شده توسط فلز مایع را حذف می کنند.

همچنین این شرکت استراتژی هیا حیاتی برای کاهش آسیب به الکترود به دلیل گرمای شدید را بررسی می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر