صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۲ - ۲۲ مهر ۱۴۰۳

غزه و طوفان قرن؛ «بایدن» بازنده دوجانبه

تمرکز کاخ سفید بر حمایت از رژیم صهیونیستی بر کارآمدی مدیریت آنچه در ایالت فلوریدا رخ داد و به طوفان قرن شهرت یافت، سایه انداخته است.
کد خبر : 935780

به گزارش خبرگزاری آنا، ناتوانی مقامات دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در مدیریت بحران‌های طبیعی، موضوعی نیست که کسی در آمریکا منکر آن باشد. هنوز پرونده شکست دولت جرج واکر بوش در مدیریت بحران‌های ناشی از وقوع طوفان‌های «کاترینا» و «ریتا» بسته نشده و دولت‌های اوباما و ترامپ نیز در مواجهه با بحران‌های طبیعی بعدی، بهتر از دولت بوش پسر عمل نکردند.

اکنون شاهد وقوع بحران طبیعی دیگری در ایالت فلوریدا هستیم!

ساحل خلیج فلوریدا در دام توفند میلتون و امواج عظیم پیش‌بینی‌شده آن گرفتار است. این طوفان به مناطقی هجوم آورده که حدود دو هفته قبل از طوفان «هیلن» آسیب دیده بودند و هنوز از آثار خشم و ویرانی‌های طوفان «ایان» که دو سال پیش رخ داد، بهبود نیافته‌اند.

تقریباً کل سواحل غربی فلوریدا تحت هشدار طوفان قرار گرفت، زیرا باد‌هایی شدید با سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت که از آب‌های گرم خلیج مکزیک توان مضاعف می‌گیرند، به‌سرعت به سمت این ایالت هجوم آوردند.

آنچه ساکنان فلوریدا را نسبت به دولت جو بایدن خشمگین ساخته، صرفاً قدرت پیش‌بینی طوفان نیست بلکه در مدیریت پسابحران نیز دولت آمریکا ضعیف و بی‌برنامه عمل کرده است

سرعت توفند میلتون در ابتدا ۳۰۰ کیلومتر بود، اما کاهش سرعت آن به ۲۵۰ کیلومتر، نتوانست منجر به آرامش ساکنان فلوریدا شود.

آنچه ساکنان فلوریدا را نسبت به دولت جو بایدن خشمگین ساخته، صرفاً قدرت پیش‌بینی طوفان نیست بلکه در مدیریت پسابحران نیز دولت آمریکا ضعیف و بی‌برنامه عمل کرده است.

قطعی برق در بسیاری از مناطق فلوریدا چند روز است ادامه دارد و اسکان افراد طوفان‌زده نیز با معضلاتی ازجمله سوءمدیریت در تخصیص امکانات لازم و اولیه برای آسیب دیدگان همراه شد. آمریکا از سال ۱۹۲۱ تابه‌حال چنین طوفانی را تجربه نکرده است. این طوفان دومین توفند رده ۵ در تاریخ آمریکا نام گرفت.

خلیج تامپا، که ۳.۳ میلیون نفر جمعیت دارد، همچنان در حال ترمیم خرابی‌های ناشی از گذر چند روز پیش طوفان قبلی، یعنی طوفان هیلن است و مقامات محلی نگران هستند که میلتون خسارت‌های بیشتری نسبت به طوفان هیلن به ساکنان خلیج تامپا و به‌صورت مشخص ایالات فلوریدا وارد کند.

در این میان، جو بایدن تلاش می‌کند صرفاً با اعلام وضعیت اضطراری در قبال طوفانی که فلوریدا را تبدیل به کانون بحران کرده است، تعهد خود را نسبت به مهار تبعات این طوفان نشان دهد، اما شواهد موجود بیانگر نارضایتی عمیقی است که در این ایالت جنوب شرقی آمریکا نسبت به عملکرد نهاد‌های مسئول در مواجهه با طوفان و عواقب مخرب آن وجود دارد. گویا تمرکز جو بایدن و دموکرات‌ها بر استمرار نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه و حمایت از رژیم کودک کش اسرائیل، بر کارآمدی مدیریت دولت آمریکا در قبال بحران‌های طبیعی در فلوریدا سایه افکنده و دولت بایدن را به بازنده‌ای دوجانبه، در هر دو پرونده (جنگ غزه و طوفان فلوریدا) تبدیل کرده است!

انتهای پیام/

ارسال نظر