صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تسریع افراط گرایی آنلاین توسط هوش مصنوعی/ فناوری نباید بالاتر از قانون باشد

رئیس سازمان جاسوسی استرالیا هشدار داد که هوش مصنوعی افراط گرایی آنلاین را تسریع خواهد کرد.
کد خبر : 935705

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از گاردین، رئیس سازمان جاسوسی و اطلاعات استرالیا هشدار داده که افرادی مانند تروریست مسجد کرایست چرچ در شبکه های اجتماعی تندروی می کنند و هوش مصنوعی احتمالا اوضاع را بسیار بدتر خواهد کرد.

مایک برگس، مدیر کل سازمان اطلاعات استرالیا گفت که رسانه های اجتماعی یک معدن طلا هستند که جوامع را ایجاد و آن ها را تقسیم می کنند و اینترنت قوی ترین مرکز رشد افراط گرایی در جهان است.

او گفت که مردم ایدئولوژی های ضد اقتدار، تئوری های توطئه و نارضایتی های گوناگون را می پذیرند در حالی که رسانه های اجتماعی تنها محرک نیستند، اما آسیو آن را یک محرک مهم می داند.

برگس گفت: رسانه های اجتماعی اجازه می دهند تا ایدئولوژی های افراطی، توطئه ها، اطلاعات نادرست و نادرست در مقیاس و سرعتی بی سابقه به اشتراک گذاشته شوند.

او گفت که افراط گرایی برخلاف گذشته که ماه ها و سال ها به طول می انجامید می تواند روزها و هفته ها طول بکشد. قتل عام کرایست چرچ تنها یک نمونه است. مجرم از اینترنت برای تحقیق و اصلاح ایدئولوژی خود و رسانه های اجتماعی برای دامن زدن به جنون خود استفاده می کرد.

او گفت که در یک مورد، مجرم ادعا کرده است که در دسترس بودن محتوای افراطی آنلاین آن ها را از لبه پرتگاه به پایین رانده است.

رئیس سازمان اطلاعات استرالیا، گفت: آن ها محتوای اینترنت را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند و از رسانه های اجتماعی به عنوان دروازه‌ای به بخش های تاریک اینترنت استفاده می کنند.

برگس همچنین استدلال های قبلی در مورد رمزگذاری انتها به انتها را تکرار کرد که بررسی جرم در پلتفرم های رسانه های اجتماعی را برای مجریان قانون بسیار دشوارتر می کند. او گفت: من می دانم که حریم خصوصی مهم است، اما مطلق نیست. همان طور که قبلا گفتم، فناوری نباید بالاتر از قانون باشد.

او گفت: ما به عنوان یک ملت، باید به این فکر کنیم که چرا برخی از نوجوانان پرچم های نازی و پرتره های قاتل کرایست چرچ را بر روی دیواره ای اتاق خواب خود آویزان می کنند، چرا برخی دیگر در حیاط مدرسه فیلم های سربریدن را به اشتراک می گذارند و مهم تر از آن، چرا جوانان استرالیایی به نام اعتقاداتشان مایل به کشتن هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر