صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۴ - ۲۱ مهر ۱۴۰۳

نگاهی بر عملکرد تنیس روی میز ایران در مسابقات آسیایی/ از سهمیه جهانی نوشاد تا درخشش نابغه ۱۴ ساله و دیگر هیچ

تیم ملی تنیس روی میز ایران در مسابقات قهرمانی آسیا یک سهمیه جهانی گرفت و نابغه ۱۴ ساله آن هم درخشش فوق‌العاده‌ای داشت.
کد خبر : 935697

به گزارش خبرگزاری آنا، پرونده تنیس روی میز ایران در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ قزاقستان در حالی بسته شد که دستاورد تیم ملی کشورمان از این آوردگاه سهمیه جهانی مسابقات ۲۰۲۵ قطر توسط نوشاد عالمیان بود.  

بدون تردید درخشش بنیامین فرجی نابغه ۱۴ ساله تنیس روی میز جهان در این رقابت‌ها انعکاس بسیار زیادی را داشت. تیم ملی کشورمان در اولین گام در مرحله یک چهارم نهایی ۳ بر یک مغلوب چین شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت، در حالی که تنها پیروزی ایران را بنیامین فرجی برابر نفر اول رنکینگ جهانی ثبت شد. تیم ملی کشورمان برای کسب مقام پنجمی برابر ژاپن ۳ بر صفر مغلوب شد و در ادامه برابر قزاقستان هم ۳ بر یک شکست خورد تا در رده هشتم بایستد. تنها پیروزی ایران برابر قزاقستان هم به وسیله فرجی کسب شد.

در مسابقات دوبل نوشاد عالمیان و محمد موسوی در مرحله یک شانزدهم نهایی برابر نمایندگان هنگ‌کنگ حذف شدند. پیش از آن بنیامین فرجی و محمدجواد سهرابی در مرحله یک سی و دوم نهایی برابر نمایندگان مالدیو مغلوب شده بودند. 

در بخش انفرادی محمدجواد سهرابى در مرحله نخست مغلوب حریف سنگاپوری شد. محمد موسوى طاهر در مرحله یک سی و دوم نهایی برابر حریف چینی شکست خورد. بنیامین فرجی نتیجه را به حریف چینی واگذار کرد. امیرحسین هدایی در برابر حریفی از مالزی شکست خورد. نوشاد عالمیان در حالی سهمیه جهانی گرفت که در مرحله یک هشتم نهایی برابر رقیب ژاپنی شکست خورد تا فرصت کسب مدال را از دست بدهد.  

**در رقابت‌های بانوان و در بخش تیمی، تیم ملی کشورمان با دو پیروزی برابر اردن و سریلانکا و شکست مقابل فیلیپین به مرحله حذفی صعود کرد. تیم ملی کشورمان برای صعود به جمع ۸ تیم برتر به مصاف مالزی رفت و مغلوب شد. در ادامه بانوان کشورمان برابر قزاقستان ۳ بر ۲ برنده شدند تا در جایگاه سیزدهم بایستند.  

در مسابقات دوبل تیم شیما صفایی و فاطمه یاری در مرحله یک شانزدهم نهایی مغلوب کره شمالی شدند و تیم ندا شهسواری و پریناز حاجیلو نتیجه را به تایلند واگذار کرد.

در بخش انفرادی پریناز حاجیلو در مرحله یک شصت و چهارم مغلوب قزاقستان شد، در مرحله یک سی و دوم نهایی ندا شهسواری مغلوب نماینده ژاپن شد، فاطمه یاری و ستایش ایلوخانى برابر نمایندگان چین بازنده شدند و شیما صفایی برابر پینگ‌پنگ بازی از هنگ‌کنگ شکست خورد.

در مجموع باید گفت تنیس روی میز برای مدال آوری و کسب نتایج در خورد توجه هنوز راه زیادی دارد و علیقارداشی باید به این فکر کند که چه راهی را باید طی کند تا بتواند این فدراسیون را از این مسیر نجات دهد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر