صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۵۵ - ۲۱ مهر ۱۴۰۳
معاون دانشگاه آزاد یزد در گفت‌وگو با آنا:

دانشگاه چالش‌های صنعت را با هوش مصنوعی حل می‌کند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: دانشگاه راهکار‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را برای حل مسائل و چالش‌های موجود در صنعت حول این محور دارد.
کد خبر : 935586

محمدمهدی کریم‌نژاد معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی یزد در گفت‌وگو با خبرنگار آنا با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه‌ها در ایجاد تعامل بین دانشگاه و صنعت، اظهار کرد: حضور دانشگاه در نمایشگاه جانبی «سمینار ملی پایش وضعیت و عیب‌یابی تجهیزات با محور هوش مصنوعی» که به میزبانی شرکت فولاد آلیاژی ایران برگزار شد، فرصتی استثنایی برای معرفی توانمندی‌های دانشگاه و ارتقای دانش علمی در حوزه‌های مرتبط با صنعت است.

وی با بیان اینکه غرفه دانشگاه آزاد اسلامی یزد با نمایش بازوی رباتیک و دیگر نوآوری‌های فناورانه، مورد استقبال چشمگیر بازدیدکنندگان قرار گرفت، افزود: استادان این دانشگاه در رشته‌های مکانیک، رباتیک، صنایع، الکترونیک و تجهیزات آزمایشگاهی با حضور  در نمایشگاه جانبی «سمینار ملی پایش وضعیت و عیب‌یابی تجهیزات با محورهوش مصنوعی» راهکار‌هایی مبتنی بر هوش مصنوعی برای حل مسائل و چالش‌های موجود در صنعت معرفی کردند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی یزد حضور دانشگاه در این نمایشگاه را مغتنم برشمرد و گفت: از نتایج این نمایشگاه تفاهم‌نامه‌ایی است که در چند روز آینده با یکی از صنایع به‌منظور استفاده از هوش مصنوعی امضا خواهد شد که این تفاهم‌نامه نشان‌دهنده عزم و اراده دانشگاه برای همکاری با صنعت بوده و می‌تواند به بهبود فرآیند‌های تولید و کیفیت محصولات در صنایع کمک کند. هدف از این همکاری، تمرکز بر کاربرد‌های عملی هوش مصنوعی در صنایع و ایجاد نوآوری‌های جدید است.

کریم‌نژاد ابراز امیدواری کرد که نتایج این همکاری‌ها به توسعه پایدار در صنعت کشور منجر شود و دانشگاه آزاد اسلامی یزد را به‌عنوان نهاد علمی مؤثر در حل مسائل صنعتی معرفی کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر