صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۳ - ۲۰ مهر ۱۴۰۳

برپایی جشنواره روز ملی روستا و عشایر در سمای بوشهر

جشنواره روز ملی روستا و عشایر در دبیرستان دوره اول دخترانه سمای عالیشهر برگزار شد.
کد خبر : 935561

 به گزارش خبرنگار آنا، جشنواره روز ملی روستا و عشایر با حضور حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد امام جمعه عالیشهر، فخرالسادات هاشمی معاون امور مدارس سمای استان بوشهر، ظهیر کاظمی مدیر کل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر، حسین محمدی شهردار شهر عالیشهر و جمعی از مسئولان استانی در سالن اجتماعات دبیرستان دوره اول دخترانه سما عالیشهر برگزارشد.

فخرالسادات هاشمی معاون امور مدارس سما استان بوشهر در ابتدا مراسم روز ملی روستا و عشایر را به تمامی روستائیان و عشایر سخت کوشی که نقشی بی بدیل در سلامت غذایی کشور دارند تبریک گفت و بیان کرد: روستا به‌عنوان بخش مولد و زیرساخت جامعه، در حیات اقتصادی، توسعه و استقلال همه جانبه کشور، نقش اساسی و مهمی دارد.

وی افزود: روستائیان اصیل و عشایر غیور، ولایتمدار و وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، همواره در عرصه‌های مختلف تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی و توفیقات روزافزون نظام، نقش مؤثری داشته و دارند و با سخت‌کوشی، قناعت و قدرشناسی، تلاش و پشتکار وافر، به‌عنوان نیروی مولد، مهم‌ترین نقش را در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ایفا می‌کنند.

حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد امام جمعه عالیشهر نیز در این جشنواره، اظهار کرد: عشایر و روستاییان واسطه‌هایی هستند که نعمت‌های خداوند را به دست مردم می‌رسانند.

وی افزود: شاید شما دانش آموزان از سختی‌های زندگی عشایر و روستاییان اطلاع کافی نداشته باشید که با چه زحمت و مشقتی زندگی می‌کنند و در تأمین آب خوردن، بهداشت و غذا چگونه هستند.

حمیدی‌نژاد ادامه داد: شاید برای ما زندگی با چنین مشکلاتی یک ساعت هم قابل تحمل نباشد، زنانشان کار‌هایی انجام می‌دهند که شاید مردان هم نتوانند انجام بدهند.

وی بیان کرد: اگر می‌توانیم در شهر زندگی آرامی داشته باشیم و ارزاق و محصولات کشاورزی به راحتی به دست ما می‌رسد، این نتیجه زحمات عشایر و روستاییان است و باید قدردان آنها باشیم.

امام جمعه عالیشهر عنوان کرد: در دین اسلام دامداری و کشاورزی از شغل‌های مستحب محسوب می‌شود که دارای ثواب بسیار است و اهمیتش برای این است که اسلام می‌خواهد مسلمانان با انجام کار‌های تولیدی، استقلال اقتصادی داشته باشند و محتاج دشمنان نشوند.

 در پایان مراسم از تعدادی از روستائیان، کشاورزان و دانش آموزان عشایر تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر