هوش مصنوعی چگونه به دانش آموزان استثنایی آموزش داده شود
حجت اله الماسی رئیس سابق سازمان آموزش و پرورش استثنایی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، درباره چگونگی ورود هوش مصنوعی به مدارس استثنایی و نحوه استفاده از ظرفیت فناوریها اظهار کرد: «تشخیص ناتوانیها و استعدادها» یکی از مهمترین ماموریتها در آموزش و پرورش استثنایی است.
وی افزود: از آنجایی که مولفههای بسیاری در تشخیص ناتوانیها و استعدادها سهیم هستند، معمولا هوش مصنوعی در مواردی نیازمند کمک است و نمیتواند ۱۰۰ درصدی عمل کند؛ بنابراین این برنامه را داریم که از هوش مصنوعی در تشخیص و توانبخشی استفاده کنیم.
رئیس سابق سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره چگونگی استفاده از هوش مصنوعی در تشخیص و توانبخشی، گفت: سامانه یکپارچه رشد و تربیت با نام «سیرت» به جمع آوری تمام دادهها میپردازد و پس از تحلیل آنها با استفاده از هوش مصنوعی مسیرهای توانبخشی را به مربی ارائه میدهد.
الماسی در پاسخ به این سوال که آیا ابزارهای خاصی را برای استفاده دانش آموزان استثنایی از هوش مصنوعی طراحی کرده اید؟، بیان کرد: در حال حاضر ابتدای راه قرار داریم، اما برای ورود هوش مصنوعی به مدارس استثنایی «شخصی سازی آموزش و آموزش انفرادی» را در دستور کار قرار میدهیم.
انتهای پیام/