صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۰۶ - ۱۹ مهر ۱۴۰۳
در اولین نشست سمپوزیوم بین المللی هوش مصنوعی مطرح شد؛

دوپینگ‌های آینده دیگر خوردنی و تزریقی نیستند بلکه فناوری هستند/ سپاهان پیشروترین باشگاه در استفاده از هوش مصنوعی

مدیر مرکز نوآوری اسپورتک گفت: اگر در مسیر توسعه و پیشرفت هوش مصنوعی حرکت نکنیم، قطعا عقب می مانیم.
کد خبر : 935515

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، نشست خبری گروه توسعه فناوری آمیتیس ژن انجمن صنعت ورزش، کالا و خدمات و صنایع وابسته و مرکز نوآوری علم داده  ICDS با اصحاب رسانه امروز، نوزدهم مهرماه برگزار شد.

ابتدا علی شریف نژاد عضو‌هیئت علمی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی و دبیر علمی اولین سمپوزیوم بین المللی هوش مصنوعی و مدیر مرکز نوآوری اسپورتک درباره نگرانی نسبت به جایگزینی هوش مصنوعی برای افراد و حذف کمک داور ها اظهار کرد: در ورزش چند مدل اطلاعات داریم که در مرحله اول باید بتوانیم اطلاعات را طبقه بندی کنیم. یک مدل اطلاعات مروبط به بدن ورزشکار است. انکه ورزشکار در طوب مسابقه چه سرعت و عملکردی دارد از این نوع اطلاعات محسوب می شود. پس از جنس عدد و رقم است و می توانیم بر روی آن هوش مصنوعی را بگذاریم تا تحلیل کند.

وی افزود: اطلاعات دیگر مربوط به هوادارن می شود که رفتار هوادران بسیار مهم است. جنس دیگر اطلاعات در ورزش، فضای فیزیکی و کالبد محیط است. جنس بعدی مربوط به نوع آزمایشگاهی می شود. هنگامی که ورزشکار ما آسیب می بیند سوال پیش می آید این است که آیا ما می توانیم با فناوری مانند هوش مصنوعی زمان بازگشت ورزشکار به میادین را پیش بینی کنیم؟ این نوع اطلاعات خیلی خاص هستند  که هوش مصنوعی در حال حاضر قادر به انجام آن است. استادانی را نیز دعوت کرده ایم تا در اینباره صحبت کنند. اگر حواسمان را جمع نکنیم و آگاهانه در این مسیر گام برنداریم آینده ورزش ما روشن نخواهد بود. دوپینگ های آینده دیگر خوردنی و تزریقی نیستند و از نوع فناوری هستند. طبق فرموده های مقام معظم رهبری باید در این راه گام  برداریم آن هم نه به عنوان مصرف کننده بلکه به عنوان تولید کننده باید باشیم.

برای اطلاع کامل از صحبت های علی شریف نژاد فیلم رامشاهده کنید:

در ادامه حسن محمدلو در پاسخ به این سوال که آیا باشگاه ها مثل استقلال و پرسپولیس از حضور هوش مصنوعی استقبال کرده‌اند یا خیر گفت: تا به اکنون، از پیشرو ترین باشگاه های کشور فقط سپاهان استقبال کرده است اما هنوز قرارداد نبسته است. استقلال نیز برای روز شنبه درخواست آنالیزور هوشمند داده است و قرار است در این روز ملاقاتی داشته باشیم. اگر تیم ملی از این فناوری استفاده کند، به اولین تیم آسیا تبدیل می شود که این آنالیز را مورد استفاده قرار داده اند.

برای اطلاع کامل از صحبت های حسن محمدلو فیلم رامشاهده کنید:

 
علی شریف نژاد در پاسخ به این سوال اهمیت استفاده از این فناوری چیست گفت: اگر در این مسیر حرکت نکنیم خیلی عقب می افتیم. شناگر المپیکی کشور انگلستان در حین مسابقه از فناوری جدید و بلوتوث در کلاه خود استفاده کرده بود و اینگونه مربی در حین مسابقه حرکات او را کنترل می کرد. آیا این فناوری پیچیده است؟ در شنا کوچک ترین تغییر در زاویه دست و سر صدم ثانیه تو را عقب می اندازد. این خود دوپینگ است. زمانی که ما توانستیم در بحث آسیب های ورزشکاران و زمان برگشت آنها با میادین مقاله ای ارائه دهیم، هیچکس صحبت مارا متوجه نمی شد چراکه کسی اطلاعی نداشت.
برای اطلاع کامل از صحبت های علی شریف نژاد فیلم رامشاهده کنید:
 
 
 

انتهای پیام/

ارسال نظر