صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نحوه دریافت سوابق تحصیلی برای کنکور ۱۴۰۴

نحوه دریافت سوابق تحصیلی دانش آموزان سال ۸۴ به قبل برای کنکور ۱۴۰۴ را اعلام کردیم.
کد خبر : 935483

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، همه داوطلبان کنکور ۱۴۰۴ که سابقه تحصیلی کامل مورد نیاز گروه آزمایشی مورد نظر خود را ندارند (اعم از دانش آموزان و فارغ التحصیلان شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش، طلاب حوزه‌های علمیه، داوطلبانی که نمره خود را قبل از خرداد ۱۳۸۴ اخذ کرده اند، فارغ التحصیلان مدارس بین الملل و دارندگان گواهینامه معادل دوره متوسطه و پیش دانشگاهی و سایر داوطلبان فاقد سابقه تحصیلی یا دارای سابقه تحصیلی ناقص باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی دروس عمومی و اختصاصی بر اساس برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند. 

در صورتی که داوطلبی در امتحانات نهایی که وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد سوابق تحصیلی پیش بینی می‌کند. شرکت نکرده و اقدام به ایجاد سابقه تحصیلی در دروس عمومی و اختصاصی کند نمره خام آن درس که سابقه تحصیلی ندارد. صفر (۰) لحاظ و سپس تراز می‌شود. این نمره پس از تبدیل به نمره تراز در نمره کل سابقه تحصیلی محاسبه خواهد شد. 

برای داوطلبانی که سابقه تحصیلی ناقص دارند و یا کلاً سابقه تحصیلی ندارند سهم نمره کل سابقه تحصیلی قابل جایگزینی با نمره کل آزمون اختصاصی نیست‌تر از هر یک از دروس سوابق تحصیلی به صورت مجرا در هر درس دیپلم و سال محاسبه می‌شود.

توجه یک: برای فارغ التحصیلان نظام سالی واحدی، نمرات دروس عمومی و تخصصی دیپلم که در امتحانات نهایی خرداد سال ۱۳۸۴ و پس از آن اخذ شده و نمرات دروس عمومی و تخصصی پیش دانشگاهی که در امتحانات نهایی خردادسال ۱۳۹۱ و پس از آن اخذ شده به عنوان سابقه تحصیلی در نظر گرفته می‌شود. 

توجه دو: تمام فارغ التحصیلان نظام سالی واحدی برای ایجاد سابقه تحصیلی پایه یازدهم (نظام ۶_۳_۳) باید طبق برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند. 

توجه سه: از نوبت امتحانی خرداد سال ۱۴۰۲ و پس از آن سابقه تحصیلی، صرفاً شامل نتایج آزمون‌های نوبت خرداد است. 

توجه چهار: تراز یک نمره معین می‌تواند در دروس و سال‌های مختلف با نوبت‌های مختلف آزمون متفاوت باشد. سال مدنظر در محاسبه نمره ترازه سال اخذ آزمون است و به سال فارغ التحصیلی و با مولفه‌های دیگر ارتباطی ندارد. 

در ضمن، شرکت نکردن در امتحانات نهایی فارغ از علت آن همچون غیبت موجه به منزله درج نمره خام صفر و لحاظ تراز آن در محاسبه نمره کل سابقه تحصیلی است. 

توجه پنج: نمره کل سابقه تحصیلی یک مرتبه در هر سال و صرفا برای پذیرش در همان سال معتبر است و برای سال‌های بعد با توجه به ضرایب جدید محاسبه خواهد شد. برای داوطلبانی که در آزمون ترمیم نمره دروس سوابق تحصیلی شرکت می‌کنند در یک درس دارای چند نمره است، بیشترین نمره تراز هر درس برای محاسبه نمره کل سابقه تحصیلی لحاظ می‌شود. در ضمن برای داوطلبانی که دارای بیش از یک دیپلم هستند، نمره کل سابقه تحصیلی بر اساس بیشترین نمره‌تر از دروس مؤثر و معتبر محاسبه می‌شود. 

۵ عناوین و ضرایب دروس آزمون اختصاصی (کنکور) همانند آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ به تفکیک گروه‌های آزمایشی به شرح جداول ذیل است.

داوطلبان مجاز به شرکت در آزمون سراسری ۱۴۰۴ که قصد انتخاب رشته بر اساس اعتبار علمی کنکور ۱۴۰۳ را دارند، باید حداقل در یک نوبت از آزمون سراسری ۱۴۰۴ نام نویسی کرده باشند. 

انتهای پیام/

ارسال نظر