صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۴ - ۱۸ مهر ۱۴۰۳
رئیس دانشگاه آزاد بوشهر :

مدیریت تعارضات نسلی یک الزام در خانه، دانشگاه و مدارس است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر گفت: والدین، مهاجران به فضای مجازی بوده و این حضور مهاجرتی، ایجاد تعارض میان نسل‌ها کرده، مدیریت تعارضات نسلی یک الزام در خانه، مدارس، دانشگاه و جامعه است.
کد خبر : 935338

به گزارش خبرنگار آنا، سعید رازقی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر در نشست تخصصی مدیران و معاونین مدارس مقاطع مختلف سمای استان بوشهر با بیان اینکه در دانشگاه هیچ نگاه و تفکر جزیره‌ای وجود ندارد و همه معاونت‌های دانشگاه از یک پیکره هستند، اظهار کرد: این اعتقاد وجود دارد که برآیند فعالیت هر حوزه معاونتی، عملکرد مدیران و همکاران در هر واحد دانشگاهی و مرکز دانشگاه استان، تأثیر مستقیم بر پیشرفت یا پس رفت دانشگاه در کل استان خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه مجموعه مدارس سما نیز از این قائده مستثنی نیست، عنوان کرد: ۱۷ مدرسه دخترانه و پسرانه در مقاطع مختلف در استان بوشهر مشغول به فعالیت هستند و با اخذ مجوز‌های اصولی و آماده‌سازی زیرساخت‌ها، مجوز تأسیس مدارس دیگری نیز اخذ شده که در آینده‌ای نزدیک انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با بیان اینکه به‌واسطه تحقیقات مختلف بر زندگی جوامع، مشخص شده که هیچ رشد و تعالی در کشور‌ها صورت نخواهد گرفت مگر آنکه، زمینه و بستر فرهنگی آن ایجاد شده باشد، توضیح داد: توجه به پایه‌های فرهنگ در هر کشور موجب اعتلا خواهد بود و این پایه‌های فرهنگی در مدارس وجود دارد.

رازقی با بیان اینکه آنچه در دانشگاه‌ها ازلحاظ درسی، رفتاری، کنشی و واکنشی و ... دیده می‌شود، ثمره فعالیت‌هایی است که موجب شکل‌گیری شخصیت نسل جوان می‌شود، مطرح کرد: شاکله هدایت و اصلاح در مدارس بوده و دانشگاه‌ها نقش نظارتی دارند. ساختار و شخصیت کودک تا هفت سالگی شکل می‌گیرد. در جامعه کنونی با توجه به وجود ابزار‌های ارتباط‌جمعی و گستردگی اطلاعات و توزیع‌پذیری سریع، دروان تحصیل ابتدایی برای هدایت صحیح این ساختار بسیار مهم‌تر شده است.

وی مطرح کرد: دانش‌آموزان در زمینه‌های بهره‌گیری از فضای مجازی، آپ‌ها و سایر موارد پیشرفت تکنولوژی از والدین خود پیشی گرفته‌اند، دانش‌آموزان امروزی، بسیار آگاه‌تر هستند، مشکل و چالش اساسی زمانی رخ می‌دهد که این میزان آگاهی و اطلاعات در مسیر نادرست ریل‌گذاری و موجب انحراف شخص و جامعه شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: نسل جدید از هوش، ذکاوت، آگاهی موضوعی و محیطی و تأثیرپذیری بالایی برخوردار هستند این خصوصیات همانند شمشیر دو لبه بوده که اگر به خوبی هدایت و راهنمایی نشوند و در ریل و مسیر تعالی قرار نگیرند، شخص را به ویرانی خواهد رساند.

رازقی با تأکید بر اینکه قیاس نسل کنونی با نسل گذشته، قیاسی اشتباه است، توضیح داد: نسل گذشته، متولدین فضای حقیقی هستند و نسل کنونی، متولدین فضای مجازی. والدین به ناچار و بلاشک مجبور به استفاده از فضای مجازی هستند؛ اما نسل کنونی با شور و اشتیاق از این فضا بهره می‌برند از این‌رو والدین، مهاجرین به فضای مجازی بوده و این حضور مهاجرتی، ایجاد تعارض میان نسل‌ها کرده، مدیریت تعارضات نسلی یک الزام در خانه، مدارس، دانشگاه و جامعه است.

وی با اشاره به ارتباطات قوی میان جامعه اداری و خانوادگی بوشهر، بیان کرد: نزدیک به ۱۷ هزار دانشجو و یک هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز و تخمین خانواده سه نفری، نزدیک به ۷۰ هزار نفر مستقیم و غیرمستقیم با دانشگاه و مدارس آزاد اسلامی استان بوشهر مرتبط هستند که این جامعه آماری ازلحاظ اثرگذاری فرهنگی می‌تواند به تعالی استان و کشور کمک‌های شایانی انجام دهد.

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی در امر آموزش

معاون مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با بیان اهمیت ایجاد محیطی سالم و پویا برای دانش‌آموزان بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی در امر آموزش تأکید کرد.

فخرالسادات هاشمی گفت: مربیان و معلمان باید خود را با تغییرات تطبیق دهند و از ابزار‌های دیجیتال برای ارتقای کیفیت آموزش استفاده کنند.

وی با اشاره به تحصیل یک هزار و ۶۱۸ دانش‌آموز در ۱۷ مدرسه سمای استان بوشهر در سال تحصیلی جدید ادامه داد: مدارس سما زیرمجموعه دانشگاه آزاد اسلامی هستند و از ظرفیت‌های موجود در این دانشگاه برای ارتقای سطح کیفی مدارس باید بهره گرفت.

به گزارش آنا، در این جلسه، محور‌های ارزیابی عملکرد مدارس سما نیز مورد بررسی قرار گرفت که ازجمله آنها می‌توان به فضای فیزیکی، عملکرد علمی، ایمنی، بهداشت، برنامه‌های خاص مدرسه، منابع انسانی، منابع مالی و جذب دانش‌آموز اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر