صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
علیرضا خمسه در گفتگو با آنا:

علاقه به سینما را به بازیگری محدود نکنیم/ فضای مجازی وقطع ارتباط کودکان با واقعیت

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون از چگونگی مواجهه با علاقه مندی کودکان به دنیای بازیگری گفت.
کد خبر : 935275

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان از چهاردهم تا نوزدهم مهر سال ۱۴۰۳ (۵ تا ۱۰ اکتبر ۲۰۲۴) در شهر اصفهان در حال برگزاری است.

علیرضا خمسه بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون در کنار محمدرضا شریفی‌نیا، ایرج طهماسب، محمدعلی باشه‌آهنگر، مجید اسماعیلی، مستانه مهاجر و محمدامین همدانی اعضای هئیت داوران بخش فیلم‌های بلند سینمایی این دوره از جشنواره را تشکیل می‌دهند.

در این دوره از جشنواره علیرضا خمسه علاوه بر داوری آثار، کارگاه آموزشی با عنوان «چگونه وارد سینما شویم؟» را نیز برگزار کرد. این نشست آموزشی که روز دوشنبه در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد با استقبال نوجوانان علاقه‌مند به سینما همراه بود.



خمسه در گفتگو با خبرنگار آنا با اشاره به این که عنوان این کارگاه، یکی از پرسش‌های رایج نوجوانان از او و بسیاری از بازیگران است افزود: پاسخ به این سوال، ظاهرا ساده، اما در واقعیت بسیار سخت است. بازیگری مفهوم بسیار گسترده‌ای دارد و فقط به داشتن استعداد محدود نیست. من این سوال را با یک پرسش دیگر جواب می‌دهم و آن این است که که «شما به عنوان یک علاقه‌مند به سینما بیشتر به چه زمینه‌ای علاقه دارید؛ و فعالیت می‌کنید؟»

وی اظهار کرد: من در این کارگاه بر این نکته تاکید کردم که بچه‌ها حتما باید علایق و استعداد‌های خود را بشناسند. سینما فقط به بازیگری خلاصه نمی‌شود. برای تولید یک اثر شاخص سینمایی، هنرمندان مختلفی در رشته‌های متنوع حضور دارند. هر کدام از این رشته‌ها نیز به مهارت‌ها و خلاقیت‌های خاصی نیاز دارد. بنا براین نباید هنر سینما را به بازیگری محدود کرد.

خمسه عنوان کرد: بخشی از این علاقه طبیعی است، چون به هر حال بازیگری با شهرت و جذابیت همراه است، اما نباید به خاطر این جذابیت سایر علائق خودمان را به حاشیه ببریم.

عضو هیئت داوران سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان افزود: کودکان امروز با دنیایی از اطلاعات در فضای مجازی مواجه هستند. آنها با مخاطبان برنامه کودک در دهه‌های شصت و هفتاد خیلی تفاوت دارند. حضور پررنگ در این دنیای مجازی باعث شده تا ارتباط آنها با دنیای واقعی و به تبع آن هنرمندان و برنامه سازانی که در این فضای سنتی فعالیت می‌کنند قطع شود. من در گفتگوی دیگری هم اشاره کردم که بچه‌های متولد دهه نود دیگر خیلی به حرف هنرمندان و مجریان برنامه‌های تلویزیون توجهی ندارند یا اگر پیگیر این برنامه‌ها و فیلم‌ها هستند گاهی با تردید به محتوای آن نگاه می‌کنند.

وی گفت: پدران و مادران باید تلاش کنند که این فاصله پر شود و در این میان نقش تولیدات فرهنگی مثل فیلم‌های سینمایی بسیار مهم است. سینما هنوز هم برای بچه‌ها جذابیت دارد و می‌تواند پلی باشد بین آنها و والدین و بزرگتر‌هایی که دلسوز آنها هستند.

لازم به یادآوری است، سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان از چهاردهم تا نوزدهم مهر به دبیری مجید زین العابدین در شهر اصفهان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر