صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۵ - ۱۷ مهر ۱۴۰۳

وعده صادق ۲؛ آزمون قدرت ایران و ناکامی زودهنگام رژیم صهیونیستی در غزه

کارشناس مسائل سیاسی گفت: عملیات وعده صادق ۲ نشان‌دهنده قدرت‌نمایی ایران بوده در حالی که رژیم صهیونیستی با حملات خود علیه غزه به اهدافش دست نیافته است.
کد خبر : 935256

به گزارش خبرنگار آنا، هادی گلزار کارشناس مسائل سیاسی در نشست تحلیلی مسائل روز جبهه مقاومت در جمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی یزد اظهار کرد: قبل از عملیات وعده صادق یک کشور‌هایی مانند اردن، مصر، قطر، ترکیه دارای سیستم دفاع موشکی برای رهگیری موشک‌های ایران بودند. برخی از موشک‌ها توسط چنین کشور‌هایی هدف قرار گرفت. در حمله به اسرائیل، پهپاد‌های شاهد ۱۳۶ با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت سیستم دفاع موشکی رژیم صهیونیستی را مشغول کرده تا با موشک‌های اصلی اهداف موجود در اسرائیل هدف قرار داده شد.

وی با اشاره به قدرت‌نمایی ایران در عملیات وعده صادق یک عنوان کرد: بعد از سال ۱۹۶۷ این بزرگ‌ترین حمله‌ای بود که به خاک اسرائیل انجام شد. بعد از حمله شاهد به‌روزرسانی سیستم‌های رهگیری موشک در غرب آسیا به‌وسیله رژیم صهیونیستی بودیم.

این کارشناس مسائل سیاسی تأخیر در انجام عملیات وعده صادق را ناشی از عدم شناخت نقاط ضعف سیستم جدید موشکی رژیم صهیونیستی و تست آن برشمرد و گفت: در چنین عملیاتی موفقیت باید بالای ۹۵ درصد باشد تا عملیات نتایج به مورد نظر دست یابد. بعد از تست موشک‌های هایپرسونیک و کارایی بالای آن در عمل، ابتدا طرح حمله در شورای امنیت ملی به‌وسیله رئیس‌جمهور امضا و بعد از تقدیم به رهبری در نهایت به نیروی هوافضای سپاه مأموریت انجام این کار محول شد.

گلزار با اشاره به جنگ روانی رسانه‌های غربی قبل از عملیات صادق دو بیان کرد: شایعاتی مبنی بر اینکه ایران از ترور اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله و سردار نیلفروشان ترسیده و یا اینکه رهبر انقلاب دستور حمله به فرماندهان را صادر کردند و آنان ترسیده‌اند در فضای مجازی به حد وفور پخش شد.

وی با اشاره به مؤلف‌های قدرت در جهان مطرح کرد: کشور روسیه از برتری نظامی، کشور چین ازلحاظ جمعیت و آمریکا ازلحاظ قدرت نفوذ برای خود برتری ایجاد کرده‌اند در حالی که ایران متکی به پشتوانه مردم و حمایت آنان است.

این کارشناس مسائل سیاسی مقاومت مردم در غزه را اکنون پیروز جنگ با دشمن صهیونیست دانست و اضافه کرد: در سال ۱۹۶۷ کشور‌های عراق سوریه مصر و اردن به‌طور همزمان به رژیم صهیونیستی حمله می‌کنند، بعد از ۶ روز متحمل شکست شده اسرائیل قسمت‌هایی از سوریه، مصر و اردن را تصرف می‌کند. اکنون این رژیم با ضعیف‌ترین نقطه مقاومت یعنی غزه که مساحت آن ۴۰۰ کیلومتر و در حدود ۲۰ درصد شهرستان یزد بوده یک سال تمام، مراکز عمومی ساختمان‌ها و بیمارستان‌ها را تخریب کرده؛ اما به اهداف خود دست نیافته است.

گلزاربا بیان اینکه علیات وعده صادق ۲ نشان‌دهنده قدرت‌نمایی ایران بود، گفت: هدف صهیونیست‌ها از جنگ غزه تصرف کامل، نابودی حماس و آزادی اسیران بوده؛ اما با گذشت زمان زیاد و انجام بمباران وحشیانه، اسرائیل به هیچ یک از اهداف خود دست نیافته است.

وی ثمره مقاومت در مدت ۴۵ سال از گذشت انقلاب اسلامی را زیاد برشمرد و تبیین کرد: حضرت امام خمینی «ره» پایه‌گذار انقلابی بود که شعارِ نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی را علنی کرد و جلوی زیادی‌خواهی اسرائیل مبنی بر گسترش این رژیم از نیل تا فرات را به چالش کشید.

انتهای پیام/

ارسال نظر