صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک بازیگر تئاتر در گفت‌وگو با آنا؛

تدابیری که تئاتر را به سبد فرهنگی خانواده‌ها سوق می‌دهد

یاسمن گرکانی بازیگر نمایش «لباسی برای مهمانی» گفت: ما برای اینکه تئاتر در سبد خانوارها قرار بگیرد نیاز به فرهنگ سازی درست داریم که این هم جز با تبلیغات در شبکه‌های تلویزیونی، اجتماعی و بیلبردهای شهری امکان پذیر نیست.
کد خبر : 935221

به گزارش خبرنگار آنا، نمایش «لباسی برای مهمانی» به نویسندگی محمد رحمانیان و کارگردانی آرزو خانی از ۲۷ شهریور اجرایش را در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر آغاز کرده است. بازیگران این نمایش زهره محمودی و یاسمن گرکانی هستند.

گرگانی در گفت‌وگو با آنا گفت: «لباسی برای مهمانی» تمام چالش‌های ذهنی بانوان و ذره‌بین‌های اجتماعی را توصیف می‌کند. چالش‌های این کار برای رسیدن به نقش با فرم بدنی خاص و اجرای یک کار سوررئال بود و خوشبختانه به دلیل اعتماد کارگردان و مشاور کارگردان کار برایم خیلی لذت بخش شد.

گرکانی با بیان اینکه شکل گیری این شخصیت از درونش نشأت گرفته، گفت: تصورم این است که همه دختران در کودکی یک دوست خیالی داشتند که با او در دنیای کارتن‌ها و انیمیشن‌های کودکانه زندگی کردند، من دراین کار تلاش دارم همین دوست خیالی را برگردانم و او را پرورش دهم.

وی در ادامه افزود: کار با خانم خانی و همراه خوبم زهره محمودی در طول تمرین تا اجرا بسیار دلنشین بود و تمام چالش‌هایش هم برایم جذاب شد. مخصوصا اجرایمان در تئاتر شهر و یک سالن حرفه‌ای هر قدمی که برداشتم را برایم ارزشمدن کرد و با تمام وجود هر روز حس کردم جایی پا می‌گذارم که روزی قدمگاه هنرمندان بزرگ کشور بوده است.

این بازیگر تئاتر مهمترین مشکل امروز تئاتر را کمبود بودجه به شمار آورد و گفت: اگر تدبیری برای کاهش هزینه سالن‌ها برای گروه‌ها اندیشیده شود، قطعا شاهد کارهای با کیفیت تر خواهیم بود.

وی درباره اینکه چه کار باید کرد تا تئاتر در سبد فرهنگی خانواده‌ها قرار بگیرد، گفت: به نظرم دراین راستا نیاز به فرهنگ سازی داریم همانطور که برای یک فیلم سینمایی تبلیغات آن چنانی در شبکه‌های اجتماعی، تلویزیونی و بیلبردهای شهری می‌شود ، تئاتر هم نیاز به این امکانات دارد تا مردم تشویق به دیدن شوند که این هم نیاز به بودجه خوب دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر