صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۳ - ۱۷ مهر ۱۴۰۳

جهاد تبیین با عالم‌پروری محقق می‌شود

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: موضوع جهاد تبیین با عالم‌پروری، تولید علم و جهت‌دهی به آن محقق می‌شود.
کد خبر : 935100

به گزارش خبرنگار آنا، حجت‌الاسلام مهدی یعقوبی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در مراسم تجلیل از پژوهشگران عرصه دفاع مقدس این دانشگاه با بیان مفاهیم عمیقی از قرآن کریم اظهار کرد: در قرآن و فرهنگ دینی تعبیری با عنوان تبیین وجود دارد که وظیفه انبیا الهی بوده؛ اما تبیین و جهت‌دهی به دانشمندان و محققان در حوزه دفاع مقدس یکی از اهداف عالی دانشگاه‌هاست که برگزاری این آیین توسط دانشگاه آزاد اسلامی قدم بسیار مؤثر در این حوزه است.

{$sepehr_key_2508}

وی افزود: بحث جهاد تبیین با عالم پروری، تولید علم جهت‌دهی به آن محقق می‌شود. اثرگذاری یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های دانشگاه در عرصه تبیین علمی است و باید دبیرخانه دائمی پژوهش‌های علمی به‌ویژه در عرصه دفاع مقدس تشکیل شود.

خلق حماسه مانع از گزند دشمن به خاک کشور می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس نیز با بیان چندین واقعه تاریخی از حملات نظامی و تجاوز به خاک کشور گفت: همین روحیه ایثار و شهادت بوده که توانسته با نقش‌آفرینی و خلق حماسه مانع از هیچ گزندی به خاک کشور توسط دشمنان شود.

سردار ابراهیم بیانی اضافه کرد: جنگ هشت سال تحمیلی که در ۳۱ شهریور سال ۵۹ در وسعت ۲۳۳ کیلومتر در گرفت، پنج استان درگیر جنگ شدند و ۴۴ کشور از صدام پشتیبانی کردند با وجود استفاده از بهترین تکنولوژی‌ها؛ اما نتیجه جنگ پیروزی قطعی و حتمی جمهوری اسلامی بود و این مایه مباهات است. مقاومت و ایستادگی پس از چند قرن موجب شده تا پای ما به کرانه‌های مدیترانه برسد که ضروری است این مهم نیز مورد پژوهش قرار گیرد.

به گزارش آنا، پس از برگزاری قسمت‌های مختلفی در این آیین ازجمله شعرخوانی هادی فردوسی شاعر مطرح کشور در وصف شهدای مقاومت، مراسم قدردانی از برگزیدگان پژوهشی دفاع مقدس انجام و از فعالان این عرصه با اهدای لوح سپاس و جوایز قدردانی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر